Kodea: 172302 | Irakasgaia: ANTOLAMENDUZKO DISEINUA ETA JOKABIDEA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
NUÑEZ ALDAZ, IMANOL (Resp) [Tutoretzak ] |
Irakasgai honen bitartez giza portaeraren azterketara eta gizakiak erakundeen barruan duen kudeaketara hurbildu nahi da ikaslea; baita erakundearen diseinuarekin lotura duten aldagai nagusiei buruzko ezagutzara ere. Helburu orokor horrek eskatzen du ikasleak ezagutu ditzala erakundeek esparru horretan aurrean dituzten arazoak, diziplinako garapen teoriko printzipalak, beren kokapen pertsonala auzi horien aurrean eta ezagutzak praktikara lekualdatzeko ahalmenaren garapena.
Irakasgaiak oinarrizko funts teorikoak eskaini nahi ditu, erakundeen barruan, edozein maila eta eginkizunetan, zuzendaritza funtzioak eraginkortasunez gauzatu ahal izateko. Horregatik, irakasgaiko edukiak oso erabilgarriak dira pertsonen gaineko erantzukizuna inplikatzen duten enpresako zuzendaritza lanak aurrera eramateko.
Irakasgaiaren edukia hiru bloke nagusitan egituratuta dago. Lehenengoan blokea, berriz, erakundea erlazioen eta pertsonen multzo gisa definitzen eta konfiguratzen duten elementuak aztertzera zuzenduta dago. Bigarren norbanakoa hartzen da azterketarako oinarrizko unitate gisa, eta erakundeen barruan hark duen portaerarekin lotura duten dimentsio garrantzizkoak aztertzen dira. Hirugarren blokean, erakundeetako taldeen barruan norbanakoen artean eratzen diren erlazio-prozesuak identifikatzen dira.
1. GO - Azterketa eta sintesi ahalmena
2. GO - Antolatzeko eta plangintzarako gaitasuna
3. GO - Hitzezko eta idatzizko komunikazioa jaioterriko hizkuntzan
4. GO - Hitzezko eta idatzizko komunikazioa atzerriko hizkuntza batean.
6. GO - Hainbat iturritako informazioa aztertzeko eta bilatzeko trebetasuna.
7. GO - Arazoak ebazteko ahalmena
8. GO - Erabakiak hartzeko gaitasuna.
9. GO - Taldean lan egiteko gaitasuna
12. GO - Trebetasuna harreman pertsonaletan
14. GO - Ahalmen kritikoa eta autokritikoa.
15. GO - Konpromiso etikoa lanean.
17. GO - Nork bere kasa ikasteko gaitasuna.
18. GO - Egoera berrietara egokitzeko gaitasuna.
20. GO - Lidergoa.
CB1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testu liburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea
CB2 - Ikasleek jakin dezatela lanerako bere ezaguerak edo era profesionaleko bokazioa aplikatzen, eta eduki ditzatela lantzearen eta argudio-defentsaren bidez frogatu ohi diren konpetentziak eta bere ikerketa-area barruan arazo erabakia
CB3 - Ikasleek izan dezatela biltzeko eta datu nabarmenak interpretatzeko ahalmena (normalean bere ikerketa-arearen barruan) izaera sozial, zientifiko edo etikoko gai nabarmenei buruzko gogoeta sartzen duten iritziak igortzeko
CB4 - Ikasleek, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea
CB5 - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea
1. GE - Erakunde ekonomikoak ekonomiaren funtzionamenduari buruzko irudikapen teoriko edo formalen emaitza eta aplikazio bezala ulertzea.
4. GE - Enpresaren kudeaketako arazoen azterketari tresna teknikoen maneiuan oinarritutako irizpide profesionalak aplikatzea.
9. GE - Enpresa edo erakunde bateko zeinahi funtzio-arlotan txertatzea eta berorretan agindutako edozein kudeaketa-zeregin trebetasunez aurrera eramatea
10. GE - Negozio propio bat sortzea eta zuzentzea bere dimentsio giltzarrietan.
11. GE - Enpresaren izaera ulertzea antolamendu gisa eta interes desberdinak dituzten eragileen interakziorako leku gisa.
13. GE - Enpresa sistema gisa identifikatzea eta funtzio-arlo desberdinen arteko mendekotasunak ezagutzea.
14. GE - Enpresaren kudeaketan, eraginkortasunean eta efizientzian hobekuntzak lortzera bideratutako politikak eta praktikak inplementatzea.
19. GE - Enpresako giza baliabideen trebakuntza, garapena eta motibazioa handituko dituzten teknikak aplikatzea.
R_DG_01. Erabaki-hartzearen oinarri teorikoak ezagutzea.
R_DG_02. Enpresaren oinarrizko teoria ezagutzea: antolaketa eta area funtzionalak
R_DG_03. Antolaketaren teoria ezagutzea: antolaketaren eta portaeraren teoriaren garapen nagusiak ezagutzea; teoria desberdinak portaera antolatzailearen gainean konparatzea; analisi-maila desberdinen arteko interrelazioak antolaketan ulertzea
R_DG_05. Portaera antolatzailearen ezaguerak garapen indibidualerako aplikatzea
R_DG_06. Portaera antolatzailearen ezaguerak ez oso egoera erreal konplexuetara aplikatzea
R_DG_07. Gatazka-erabakirako oinarriak eta lankidetza eraginkorrerako oinarriak ezagutzea
R_DG_08. Praktikak enpresan gidatu behar dituzten oinarri etikoak ezagutzea
Metodologia - Jarduera | Aurrez aurreko orduak | Bertaratzea eskatzen ez duten orduak |
1. J Saio teorikoak eta praktikoak talde handian (azken azterketa barne) | 46 | |
2. J Saio praktikoak talde ertainean | 14 | |
3. J Lanak egitea eta ariketak ebaztea | 24 | |
4. J Ikasketa indibiduala ikasturtean zehar | 40 | |
5. J Test eta azterketen prestakuntza | 18 | |
6. J Tutoretza indibidualak | 08 | |
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
R_DG_01 R_DG_02 R_DG_03 R_DG_07 R_DG_08 | Azken azterketa, ohiko epean | 60 | Bai, errekuperaketan. | 4/10 |
R_DG_06 | Azterketa partziala | 30 | Bai, errekuperaketan. | 4/10 |
R_DG_06 R_DG_05 | Talde-lana, klasean. | 10 | Bai, errekuperaketan. |
Gainditzeko, azterkaren nota minimoa 4a da.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Robbins, S.P., y Judge, T.A. (2010): Introducción al comportamiento organizativo, 10ª edición, Pearson Educación, Madrid.
Robbins, S.P., y Judge, T.A. (2016): Essentials of organizational behavior, 13th ed. Pearson Education.
Robbins, S.P., y Judge, T.A (2017): Comportamiento organizacional. Pearson Educación de México S.A.
Robbins S. P., & Judge T. A. (2019). Organizational Behaviour, enhanced eBook, Global Edition. [VitalSource Bookshelf]. Retrieved from https://bookshelf.vitalsource.com/#/books/9781292289151/
Ivancevich, J., Konopaske, R. y Matteson, M.T. (2006): Comportamiento organizacional. Editorial: México. McGraw-Hill
Newstrom, J. W. (2011): El comportamiento humano en el trabajo. Editorial McGraw-Hill/Interamericana Editores.
Buchanan D. A., & Huczynski A. A. (2019). Buchanan: Organizational Behaviour pdf e-book_10. [VitalSource Bookshelf]. Retrieved from https://bookshelf.vitalsource.com/#/books/9781292251585/
Mullins, L. J. (2019). Mullins: OB in the Workplace EEB_12. [VitalSource Bookshelf]. Retrieved from https://bookshelf.vitalsource.com/#/books/9781292245508/