Kodea: 171102 | Irakasgaia: ENPRESAREN EKONOMIA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
GOÑI LEGAZ, SALOMÉ (Resp) [Tutoretzak ] | ORIA BARAIBAR, ITZIAR [Tutoretzak ] |
Enpresaren azterketa ekonomikoari buruzko ikastaroa da hau. Ikasturte honetan, ekintza kolektiboan sortzen diren antolakuntza-arazoen izaera ulertzeko eta enpresaren eraginkortasuna hobetzeko ezinbestekoak diren azterketa-tresnekin eta oinarrizko kontzeptu-ezagutzekin hornitu nahi da ikaslea.
Akziodunek, zuzendaritzako kideek, langileek, bankuek, bezeroek eta hornitzaileek beren ekimena eta baliabideak ekartzen dituzte enpresak balioa sortzea eta banatzea lortzeko. Ikastaroak azterketa ekonomikoak proposatutako ereduak erabiltzen ditu kolektibo horien arteko interakzioan agertzen diren lankidetza- eta gatazka-harremanak aztertzeko.
Ikastaroak aitortzen du enpresa erakunde konplexua dela eta bertako protagonistak ez direla baliabideak, ez helburuak, baizik eta eragile arrazoizko gisa jarduten duten pertsonak. Eragile horiek beren artean lotuta daude kontratuen bitartez. Harreman horiek ezartzen diren esparruan ziurgabetasunak, kontratatzaileen arteko informazio-asimetriak eta helburu oso desberdinak egon ohi dira, eta horrek zaildu egiten du lankidetza. Enpresa lankidetzarako oztopoak neurri batean konpon ditzakeen erakunde gisa proposatzen da. Metodologia honekin dauden enpresa motak begiesten dira, hala nola sozietate kapitalistak eta izaera sozialeko enpresak, eta, era berean, enpresan agintaritzak jokatzen duen papera ebaluatzen da.
Azkenik, enpresaren barruan balio-katearen kontzeptuaren bitartez burura eramaten diren hainbat jardueraren deskribapena egiten da eta enpresaren irabaziak sortzearekin erlazionatzen dira.
Ikastaro honek enpresaren ezagutzarako lehen hurbilketa izan nahi du, goi mailako ikastaroetan sakonago azter daitezkeen oinarrizko eta funtsezko alderdi batzuk jorratuz. Enpresaren ikuspegi globala eta integratua ematea da helburua, jarduten duen sistema ekonomiko eta sozialaren testuinguru orokorrenean.
Irakasgaia bi zatitan banatzen da. Lehenengo zatiak Enpresa: funtzio-arloen integrazioa du izenburu. Zati honetan, enpresa bezalako errealitate konplexu bat ezagutzeari helduko zaio, arlo funtzionalak aztertuz, erabaki operatiboetan zentratuz. Enpresaren funtzionamenduari buruzko ikuspegi integratua ematea ahalbidetuko duten irakaskuntza-metodologiak planteatuko dira.
Irakasgaiaren bigarren zatian, Enpresa XXI. mendean izenekoan, enpresaren gaur egungo alderdi batzuetan sakontzen da, ikasteko metodologien bidez, hala nola kasuen azterketa, eztabaidak, talde-lanak, etab. Hainbat kontzeptu azpimarratuko dira, hala nola enpresaren jabetza, zuzendaritza eta gobernua, enpresa-bilakaera, enpresa-mota batzuen espezifikotasunen azterketa eta iraunkortasuna
Irakasgaiak garatzen dituen gaitasun orokorrak:
1. GO - Azterketa eta sintesi ahalmena
3. GO - Hitzezko eta idatzizko komunikazioa jaioterriko hizkuntzan
8. GO - Erabakiak hartzeko ahalmena
12. GO - Trebetasun harreman pertsonaletan
15. GO - Konpromiso etikoa lanean
16. GO - Presiopeko inguruneetan lan egitea
17. GO - Nork bere kasa ikasteko gaitasuna
Irakasgaiak garatzen dituen gaitasun orokorrak:
1. GO - Azterketa eta sintesi ahalmena
3. GO - Hitzezko eta idatzizko komunikazioa jaioterriko hizkuntzan
8. GO - Erabakiak hartzeko ahalmena
12. GO - Trebetasun harreman pertsonaletan
15. GO - Konpromiso etikoa lanean
16. GO - Presiopeko inguruneetan lan egitea
17. GO - Nork bere kasa ikasteko gaitasuna
Irakasgaiak garatzen dituen gaitasun espezifikoak:
1. GE - Erakunde ekonomikoak ekonomiaren funtzionamenduari buruzko irudikapen teoriko edo formalen emaitza eta aplikazio bezala ulertzea
4. GE - Arazoen azterketari tresna teknikoen maneiuan oinarritutako irizpide profesionalak aplikatzea
11. GE - Enpresaren izaera ulertzea antolamendu gisa eta interes desberdinak dituzten eragileen interakziorako leku gisa
Irakasgaiak garatzen dituen gaitasun espezifikoak:
1. GE - Erakunde ekonomikoak ekonomiaren funtzionamenduari buruzko irudikapen teoriko edo formalen emaitza eta aplikazio bezala ulertzea
4. GE - Arazoen azterketari tresna teknikoen maneiuan oinarritutako irizpide profesionalak aplikatzea
11. GE - Enpresaren izaera ulertzea antolamendu gisa eta interes desberdinak dituzten eragileen interakziorako leku gisa
E_EE_14. Erabakiak hartzearen oinarri teorikoak ezagutu.
E_EE_15. Enpresaren oinarrizko teoria ezagutu: antolamendua eta arlo funtzionalak.
R_DG_01. Erabakiak hartzearen oinarri teorikoak ezagutzea.
R_DG_02. Enpresaren oinarrizko teoria ezagutzea: antolaketa eta arlo funtzionalak.
R_DG_07. Gatazkak konpontzeko oinarriak eta lankidetza eraginkorrerako oinarriak ezagutzea.
R_DG_08. Enpresako praktikak gidatu behar dituzten oinarri etikoak ezagutzea.
Metodologia - Jarduera | Aurrez aurreko orduak | Bertaratzea eskatzen ez duten orduak |
1. J Saioak talde handian (azken azterketa barne) | 46 | |
2. J Saioak talde ertainean | 14 | |
3. J Lanak egitea eta ariketak ebaztea | 40 | |
4. J Tutoretzak ikasturtean zehar | 06 | |
5. J Bakarkako prestakuntza | 40 | |
6. J Azterketa | 04 | |
Guztira | 60 | 90 |
Metodologia - Jarduera | Aurrez aurreko orduak | Bertaratzea eskatzen ez duten orduak |
1. J Saioak talde handian (azken azterketa barne) | 46 | |
2. J Saioak talde ertainean | 14 | |
3. J Lanak egitea eta ariketak ebaztea | 40 | |
4. J Tutoretzak ikasturtean zehar | 06 | |
5. J Bakarkako prestakuntza | 40 | |
6. J Azterketa | 04 | |
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
R_EE_14,R_EE_15 | Edukietako azterketa indibiduala. | 25 | BAI | |
R_EE_14,R_EE_15 | Banakako edo taldeko lan nahiz ariketen burutzea | 25 | EZ | |
R_EE_14,R_EE_15 | Ebaluaketa partziala. | 50 | BAI | 4 |
Ikaskuntzaren emaitza | Ebaluazio jarduera | Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez | Eskatzen den nota minimoa |
R_DG_01, 02, 07, 08 | Ebaluazio-probak | 45 | Bai (Ebaluzaio-probak) | Gutxieneko nota haztapena kalifikazioan amaiera: Batez bestekoa: 10etik 3 |
R_DG_01, 02, 07, 08 | Talde-lana | 45 | Ez | |
R_DG_01, 02, 07, 08 | Parte-hartze aktiboa | 10 | Bai (Ebaluzaio-probak) |
Lehen zatia: Enpresa: Arlo funtzionalen integrazioa.
1. gaia: Enpresa
2. gaia. Marketin-funtzioa
3. gaia. Egitura ekonomiko-finantzarioa
4. gaia. Ekoizpen-funtzioa
Bigarren zatia: XXI. mendeko enpresa
5. gaia: Enpresaren jabetza, zuzendaritza eta gobernua
6. gaia: Enpresa motak eta horiek ekonomian duten eragina
7. gaia: Enpresaren bilakaera
8. gaia: Iraunkortasuna enpresan
Lehen zatia: Enpresa: Arlo funtzionalen integrazioa.
1. gaia: Enpresa
2. gaia. Marketin-funtzioa
3. gaia. Egitura ekonomiko-finantzarioa
4. gaia. Ekoizpen-funtzioa
Bigarren zatia: XXI. mendeko enpresa
5. gaia: Enpresaren jabetza, zuzendaritza eta gobernua
6. gaia: Enpresa motak eta horiek ekonomian duten eragina
7. gaia: Enpresaren bilakaera
8. gaia: Iraunkortasuna enpresan
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Iborra et al (2014): Fundamentos de Dirección de empresas. Paraninfo
Montoro Sánchez, M.A.; Díez Vial, I; Martín de Castro, G (2020) Fundamentos de Administración de Empresas, Thomson-Civitas, Madrid
Kelly, M., and Williams, C. (2017). BUSN 9th edition, Cengage Learning
https://cds.unavarra.es/doa/control/mtoGrabarEditarGuiDocBs
Montoro Sánchez, M.A.; Díez Vial, I; Martín de Castro, G (2020) Fundamentos de Administración de Empresas, Thomson-Civitas, Madrid
Iborra et al (2014): Fundamentos de Dirección de empresas. Paraninfo
https://erpsim.hec.ca/en/learning/content/books