Kodea: 305103 | Irakasgaia: ERDI AROKO HISTORIA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Oinarrizkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
RAMIREZ VAQUERO, ELOISA (Resp) [Tutoretzak ] | PAZ MORO, AGURTZANE [Tutoretzak ] |
Europaren esparruko politika eta ideologia nola antolatu ziren Erdi Aroan zehar. Erdi Aroko gizarteen bilakaera orokorra. Erdi Aroko jakintza historikoaren iturriak.
Oinarrizko gaitasunak
1.OG - Ikasleek frogatzea Bigarren Hezkuntzako oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo bateko ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela, batetik, eta, bestetik, beren ikasketa-alorreko abangoardiatik datozen ezagutzen zenbait alderdi kontrolatzeko maila dutela, nahiz eta testu-liburu aurreratuetan laguntza bilatu.
2.OG- Ikasleek eskuratutako ezagutzak modu profesionalean aplikatzen jakitea beren lanetan edo bokazioetan, eta gai izatea beren ikasketa-arloko auziak demostratzeko, arrazoiak prestatuz eta defendatuz zein problemak ebatziz.
Gaitasun orokorrak
1.GO - Aldi historiko desberdinetako egoerak interpretatzeko gaitasun analitikoa erabiltzea.
2.GO - Gizarteen bilakaera historikoa ikuspegi multidiziplinarra eta sendotasun historiografikoa duten ebazpenak emanez interpretatzea.
1.GE - Aldaketa sozialaren luzerako prozesuen ildo nagusiak laburbiltzea, egungo arazoen jatorri historikoa ulertzeko.
2.GE - Historiaren gai handiak identifikatzea eta deskribatzea iturri historiografikoen, informazio historikoaren eta kritika historikoaren analisia eginez.
5.GE - Aldaketa-dinamikek eta iraganaren herentziak elkarrekin nolako lotura duten aztertzea eta azterketa hori zenbait egoera historikori aplikatzea.
5.IE - Erdi Aroa orduko erresumen politika eta ideologia sortu zeneko aldi gisa interpretatzea, estatu modernoaren aurrekari gisa, alegia.
6.IE - Erdi Aroko oinarrizko egiturak ezagutzea: batetik, errege-erreginen eta elizaren botereak ardatz zituztenak, eta, bestetik, elementu berriak, botere nagusi horien osagarri zirenak eta asoziazionismo ekonomikoa eta laguntzazko bultzatzen zutenak hirietako komunitateen mesedetan.
7.IE - Faktore politikoen, erlijiosoen eta ekonomikoen arteko loturak ulertzea estatu modernoa sendotzeko elementu dinamizatzaile gisa.
Kodea | Jarduera hezigarriak | Orduak | Aurrez aurrekoak |
1. JH | TALDE OSOA - Klaseak talde osoarekin | 42 | 100 |
2. JH | PRAKTIKAK - klase praktikoak | 12 | 100 |
3. JH | LAN KOOPERATIBOA - Lan edo proiektuak egin talde kooperatiboetan | 20 | 10 |
4. JH | LAN AUTONOMOA - Ikaslearen ikasketa eta lan autonomoa | 70 | 0 |
5. JH | TUTORETZAK - Tutoretzak | 2 | 0 |
6. JH | EBALUAZIOA ¿ Ebaluazio frogak | 4 | 100 |
5. JH | OSOTARA | 150 |
Ikaskuntzaren emaitza | Ebaluazio Jarduera | Pisua (%) | Errekuperatzekoa daitekeen ala ez | % zenbat den errekuperatzekoa | Eskatzen den nota minimoa |
5.E, 6.E eta 7.E | Banakako lana prestatzea | % 30 | Errekuperatzekoa da | % 100 | Lanen bi heren izan behar dituzte eginak |
5.E, 6.E eta 7.E | Proba idatziak | % 70 | Errekuperatzeko modukoa da, idatzizko proba bat eginez | % 100 | 4 |
Aurreikuspenen arabera, proba partzial bat baino gehiago eginen dituzte ikasleek, bi printzipioz, eta gaiak gaindituz joanen dira hala (denak izanen dira bukaeran errekuperatzeko modukoak). Ikasgelan, testuak, mapak eta grafikoak landuko ditugu, eta ikasleen nolako parte-hartzea duten eta halako materialak nola prestatu dituzten baloratuko da. Banakako beste lan batzuk ere entregatu beharko dituzte, testu iruzkinak batez ere.
Proba partzialen eta lanen artean batezbesteko ponderatua egiteko, gutxienez 4 kalifikazioa lortu behar dute azterketetan, eta lanen bi heren izan behar dituzte eginak.
Irakasgai honetan nulutzat hartuko da plagioak dauzkan edozein lan edo praktika, plagioak detektatzen bazaizkio. Plagio ulertzen dugu dela aipamenik gabe besteren materialak erabiltzea, berdin parafraseatuak badira edo hitzez hitz aipatuak. Jarduera praktikoetan ¿eta bereziki informazioa bilatzea eta erabiltzea eskatzen dutenetan¿ hartuko dira bereziki kontuan alderdi horiek. Asmoa da ikasleak irits daitezen modu kritikoan balioestera erabiltzen dituzten informazioak -eta zehazki literatura zientifikoa- eta ikasten has daitezen informazioa modu etikoan erabiltzen.
1. Aurkezpen orokorra, definizioa, barne aldien banaketa, iturri nagusiak eta programaren planteamendua.
I. Erromaren porrota eta Mendebaldeko haren ordezkoak. Mendebaldeko guneen berrantolamendua. IV. mendetik VIII.era
2. Erromatartasunaren herentzia: Mendebaldeko guneak eta Ekialdeko Inperioa.
3. Islama eta haren lehenbiziko hedapena. Bizantzioren oinordeko Ekialdea.
II. Karolingiarren herentzia: VIII. mendetik X.era
4. Karolingiarrak
5. Islama Hispanian eta lehenbiziko erresistentziaguneak
6. Gune periferikoen berrantolamendua: bigarren inbasioak. Ingalaterra anglosaxoia eta Europaren iparraldea.
7. Mendebaldeko Frantzia eta Ekialdeko Frantzia. Germaniako Inperioa eta Italia.
III. Europa berriz definitzen: XI. mendetik XIII.era
8. Gizon-emakumeen kokapena espazioan
9. Eliza eta kultura: X. mendetik XIII.era
10. Mendebaldeko monarkien eraketa: Frantzia eta Ingalaterra.
11. Iberiar penintsulako erresumak, kalifaldia eta taifa erresumak.
IV. Erdi Aro Beranteko birplanteamendua
12. XIV. mendeko zein krisi?: Izurria, gerra, zisma, Islamaren beste aurreratze bat Ekialdean.
13. Estatu modernoaren oinarriak.
14. Europa politikoa Erdi Aroaren bukaeran: Penintsulako erresumak Erdi Aro Berantean.
15. Europa politikoa Erdi Aroaren bukaeran: Kontinenteko Europa eta Italiakoa.
16. Bukaerako balantzea.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Oinarrizkoa:
Bibliografia gomendatua:
Arrosadiko campuseko ikasgelategian (Nafarroako Unibertsitate Publikoa). Graduaren webgunean argitaratuko da zer ordutan eta zer ikasgelatan emanen den irakasgaia.