Kodea: 306106 | Irakasgaia: ARTEAK ETA ONDARE HISTORIKOA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 1 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak | |||||
Irakasleak: | |||||
ALMOGUERA MARTON, ARÁNZAZU (Resp) [Tutoretzak ] | URBELZ MUNUCE, ARAITZ [Tutoretzak ] | ||||
PEREZ DE CIRIZA MACAYA, ITZIAR [Tutoretzak ] | ZUBIAGA ARANA, ERIK [Tutoretzak ] |
Gai-zerrenda eta edukiak
Ikus arteen errepresentazio estrategia ezberdinak ezagutzea haur eta lehen hezkuntzako hezkuntza prozezuak aberastu ahal izateko
Ondarearen elementurik esanguratsuenak ezagutzea, historia, geografia eta arteen kontzeptu ezberdinak lotzen dituen herentzia historikotzat hartuta.
Arteak eta ondarea informazio iturri bezala ezagutzea prozezu social, ekonomiko eta kulturalei buruzko ezagutza eskuratzeko.
¿Musika, ¿musika eta ondarea¿, ¿musika eta lurraldea¿, ¿musika eta ideologia¿ eta ¿estilo musikala¿ hitzak ezagutzea eta definitzen jakitea.
Musikaren espazio sozialak eta musikaren funtzio soziala ezagutzea. Musikaren manifestazioetara eta kultura musikalera hurbiltzea eta hezkuntzan duen balioa ezagutzea.
Beste garaietako manifestazio musikaletara eta testuinguru kulturaletara hurbiltzea, eta hezkuntzan duten balioa ezagutzea. Espainako ondare musikalaren kudeaketa ezagutzea.
Irakasgaiaren atal honetan aztertuko ditugu ondare historikoa osatzen dituzten ondasun historiko, artistiko eta kulturalaren adierazpen batzuk eta, eginen den analisia dela medio, ondare historikoaren esanahiak baloratzera joko dugu. Musikaren textuingurutzea, magisteritza graduaren kurrikuloan eta bere dimentsio artistiko eta kulturalean. Musikako ondarearen elementuen analisia.
2.1. Oinarrizko gaitasunak
3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea, arlo sozial, zientifiko edo etikoari buruzko gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.
4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea.
2.2. Gaitasun orokorrak
2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik.
3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.
12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea.
2.3 Zeharkako gaitasunak
2. ZG - Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna:
ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.
2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea.
3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua
11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz.
12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.
Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:
- Ezin hobea: gaitasunen % 100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.
- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.
- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.
Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.
Ikus arteak atala
- Bertako zein beste ingurunetako eta bereziki garaikideak diren arte plastikoaaren adierazpenak ezagutzea eta betetzen dituzten erabilpen ezberdinak ulertzea.
- Arteak eta ikus kulturak (irudigintza) daukaten harremana ezagutzea eta ulertzea.
- Arteak eta ikus kulturak jarduera pedagogikorako ematen duten aukeraz jabetzea
- Historian zehar artistek erabilitako errepresentazio moduak eta komunikazio estrategiak ulertzea eta beraz, horiek identifikatu, azaldu, deskribatu eta klasifikatzea.
- Manifestazio artistikoak eta hauen errepresentazio moduak eta komunikazio estrategiei buruzko ezagutza eta ulermena irudi eta artefaktu estetiko propioak sortzeko erabiltzea.
- Irudiak interpretatzeko ikuspegi ezberdinak ezagutu eta aplikatzen ikastea
- Arte garaikideko artelanak analizatu eta konparatu errepresentazio modu eta komunikazio estrategia ezberdinak identifikatu eta ezberdintzeko.
- Hezkuntza testuinguruetan zehaztutako helburu hezigarriak betetzeko erabilgarriak izan daitezkeen artelanak zeintzuk diren interpretatzea.
Musikako atala
Fenomeno musikalaren dimentsio ezberdinetaz konsziente izatea.
Magisteritzako graduen kurrikuloan kulturazkoa eta artistikoa den konpetentziarekiko perspektiba edukitzea.
Musika hizkuntza gisa duen dimentsio ezberdinetza konsziente izatea.
Ondare musikala, informazio iturritzat hartu, sozialak,Kulturalak eta ekonomiazkoak diren ezagutzak lortzeko.
Eremu eta funtzio sozial batean textuinguratu ikasitako musikak.
5.1. Irakas metodologiak
Kodea | Deskribapena |
1.IM | Azalpen magistrala osoko bilkuretan |
2.IM | Elkarreragina talde handian |
3.IM | Elkarreragina talde ertainean |
4.IM | Elkarreragina talde txikian |
5.IM | Banakako elkarreragina: ikasketa autnomorako egitekoak eta jarraibideak |
5.2 Jarduera hezigarriak
Kodea | Azalpena | Orduak | Izaera presentziala |
1. PJ | Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak | 45 | 100 |
2. PJ | Eskola praktikoak, edo, hala badagokio, kanpo praktikak (landa-praktikak) | 15 | 100 |
3. PJ | Lanak egitea, eta, hala badagokio, ahozko defentsa | 30 | 10 |
4. PJ | Ikaslearen ikasketa autonomkoa | 50 | 0 |
5. PJ | Tutoretzak | 5 | 100 |
6. PJ | Ahozko eta idatzizko azterketak. | 5 | 100 |
Ikaskuntza emaitzak | Ebaluazio sistema | Pisua (%) | % Berreskuragarria |
E1 | Asistentzia eta partehartzea. | 15 | 0 |
E3 | Lan praktikoak | 15 | 0 |
E4 | Ahozko edo idatzizko frogak | 70 | 70 |
- Moduluen arteko batazbestekoa:
- Modulu bakoitzak pisu ezberdina dauda ikasgaian: Musika(20%)Artea (40%), Ondare historikoa (40%)
- 3 moduluen arteko batazbestekoa egiteko, gutxienezko 4 bat lortu behar da modulu bakoitzean. 4 hori lortzen ez duen ikasleak modulu hori(ek) gainditzeko ez ohiko/errekuperazio ebaluazio erabili dezake, baina horretan ere gutxienezko 4 bat lortu beharko du.
- Berreskuperapen/ez ohiko ebaluazioa
- Ikasgaia gainditzeko bigarren aukera, ¿errekuperazioa¿ deritzoguna, jarraieko ebaluazioan parte hartu duten ikasleentzako besterik ez da izango.
Atal/modulu bakoitzak hurrengo ebaluazio aspektuak zehaztu ahalko ditu:
- Atala/modulua gainditzeko, ebaluazio jarduera bat gainditutzat emateko edo azkeneko kalifikazioan ponderatzeko eskatzen diren gutxienezko kalifikazioak.
- Zenbait jardueretan parte hartzeko eta horiek gainditzeko beharra
Ikus arteak modulua:
Ebaluazio jarduera | (%) | Gutxienezko kalifikazioa | Berreskuragarria |
Talde lana(k) | 30 | 4 | Ez |
Idatzizko froga | 70 | 4 | Bai |
Plagio y ciberplagio
USO DE MEDIOS FRAUDULENTOS: Todo documento entregado por el estudiante que incurra en plagio total o parcial, que haga uso de medios fraudulentos, que contenga material extraído de Internet sin indicar claramente su procedencia o que no esté debidamente referenciado en cuanto a los recursos empleados para su elaboración conllevará:
1. El suspenso del documento presentado.
2. Y el suspenso del conjunto de la asignatura.
Tales estudiantes, además, podrán ser objeto de la debida sanción tras la apertura del correspondiente expediente disciplinario.
En lo que atañe a tales usos, efectos y circunstancias, por tanto, se atenderá a lo dispuesto en el Capítulo VIII ¿Uso de medios fraudulentos¿ del Acuerdo por el que se aprueba la normativa reguladora de los procesos de evaluación de la Universidad Pública de Navarra (A.61/2011. Consejo de Gobierno de 15/12/2011).
kus artearen atalaren gai-zerrenda
1go gaia: Artea eta errealitatearen errepresentazioa. Artea mimesisa vs. Artea errelatoa.
2en gaia: Abstrakzioak. Artea ikerketa estetikoa: Formaren inguruko azterketa.
3en gaia: Expresionismoak. Artea espresioa: Barneko mundu eta egoeraren azalpena.
4en gaia: Narrazioak. Artea ideaen adierazpen eta transmisioa.
5en gaia: Narrazioak. Artea gizarte eta kulturaren komentarioa: diskurtso kritikoak.
-Ondare historikoa: kultural, artistikoa
-Ondare naturala
-Ondare historikoa osatzen duten ondasunak
2.Gizarteen bilakaerak eta ondare historikoaren adierazpenen arteko erlazioak: inguru ezberdinetako adibideak
3.Egun eta iraganaldian, gizakiok lurraldea antolatzeko, ustiatzeko eta kudeatzeko moduek paisaian utzi dituzten aztarnak:Ondare historikoarekiko botere publikoen funtsezko betebeharrak
4. Ondare historikoaren didaktikari buruzko teoriak
III. moduloa: Musikako moduloa
Tema 1: Musika kurrikuloan eta ikasketa helburu. Gaitasun kulturala eta artistiko zein musikala.
Tema 2: Hizkuntza musikalaren oinarrizko alderdiak.
Tema 3: Ondare musikala: erizpideak eta definizioa.
Tema 4: Musikaren espazio eta erabilera sozialak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Ikus artearen ataleko bibliografia eta baliabideak
Oinarrizko bibliografía
BERGER, John (1972) Modos de ver. Barcelona: Gustavo Gili (2014)
CHARMAN, Helen, ROSE, K. y G. WILSON (eds.) (2006). The art gallery handbook: a resource for teachers. London: Tate
DE DIEGO, Estrella. (2004). La guía Caja Madrid para el arte ahora mismo. Madrid: Obra Social Caja Madrid
FREELAND, Cynthia, (2003). Pero, ¿es esto arte?, Cátedra, 2003
GOMBRICH, Ernest. (1960) Arte e ilusión. Estudio sobre lapsicología de la representación pictórica. Phaidon (2008)
Bibliografia osagarria
AGIRRE, Imanol (2000). Teorías y prácticas de la educación artística. Barcelona: Octaedro (2005)
BARROSO, Julia. (2005). Tema, iconografía y forma de las vanguardias artísticas. Piedras Blancas: Aljimez
CALVO SERRALLER, Francisco. (2001). El arte contemporáneo. Madrid: Taurus
FÓSTER, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yve-Alain, Benjamin; Buchloh, H.D. (2006). Arte desde 1900. Modernidad, antimodernidad y posmodernidad. Madrid: Akal
HERNÁNDEZ, Fernando (1997). Educación y cultura visual. Barcelona: Octaedro
TATARKIEWICZ, W., (1979). Historia de seis ideas, Tecnos, Madrid: Tecnos (2002)
Ondare historikoa ataleko bibliografia eta baliabideak
ALONSO IBAÑEZ, MªR., El patrimonio histórico. Destino público y valor cultural. Universidad de Viedo-Civitas, Madrid, 1992
ANDRIEUX,J.Y., Patrimoine et Histoire, Paris ,1997
BARINAGARREMENTERIA,M.D.;GARIZURIETA,M.; SOLA C., Geografia eta ingurumena Hiztegia, Donosita, Erein, 2006
BIEZA DE ORY eta besteak, Geografía Genera,l Madrid, Taurus,1984
CAPEL, Horacio, La incidencia de la especie humana sobre la faz de la Tierra (1955-2005)¿, Granada, Universidad de Granada y Fundación César Manrique, 2005
CUENCA,J.M. eta MARTIN, M, ¿la excavación arqueológica: un centro de interpretación y difusión patrimonial. Una experiencia en el casco histórico de Huelva¿, Aula, Historia Social, 4, or. 88tik-94ra, 1999
ESQUIROL, Josep, El respeto a la mirada atenta. Una ética para la era de la ciencia y la tecnología, Gedisa, 2006
FISCHER, M.F., ¿Patrimoine_ historique et actualité d¿une notion¿, Patrimoine européen, 3, or.5tir-8ra
GOYTISOLO,J., ¿La guerra en el mediterráneo¿, El viejo topo aldizkaria, 78, 1994
Hobsbawm Eric; RANGER, Terence, La invención de la tradición, Barcelona, Crítica, 2002
MARTINEZ DE PISON, E., ¿El paisaje. Concepto territorial y preservación, La conservación del paisaje liburuan, Sevilla, Fundación Biodiversidad (2004)
MAYOR, F., El patrimonio, memoria del porvenir, Correo de la Unesco, iraila, Paris, 1997
PEREZ GARZON,J.S. ; MANZANO,E.; LOPEZ FACAL,R., La gestión de la memoria. La historia de España al servicio del poder, Barcelona, Crítica, 2000
ROWE,J., ¿La economía paralela de los bienes comunales¿.La situación del mundo, 2008. Innovaciones para una economía sostenible, Barcelona, Icaria, 2008
VAZQUEZ MAURE,F; MARTIN LOPEZ, J.: Lectura de mapas -- 3ª ed. -- Madrid : Fundación General de la U. P. M, 1995
WUTTOW,J.: Diccionario de Geografía Física, Alianza, 1988.
NUPeko liburutegiko katalogoan sartzeko esteka: https://biblioteca.unavarra.es/abnetopac/abnetcl.cgi/O7184/IDae81fdd4?ACC=101
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Arrosadiko campusa. Zer ikasgelatan izango den jakiteko, begiratu Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatearen web-orrialdea.