Kodea: 305890 | Irakasgaia: GRADU AMAIERAKO LANA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: | |||||
Irakasleak: | |||||
PEREZ IBARROLA, NEREA (Resp) [Tutoretzak ] |
Graduan zehar historia eta ondareari buruz eskuraturiko formazio teoriko-praktikoa biltzen duen lan monografikoa.
Oinarrizko gaitasunak
4.OG - Ikasleak gauza izatea, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari ere, informazioa, ideiak, problemak eta konponbideak jakinarazteko.
5.OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasteko iaiotasunak garatu izatea.
Gaitasun orokorrak
GO1 - Aldi historiko desberdinetako egoerak interpretatzeko gaitasun analitikoa erabiltzea.
GO2 - Gizarteen bilakaera historikoa ikuspegi multidiziplinarra eta sendotasun historiografikoa duten ebazpenak emanez interpretatzea.
GO3 - Historia eta ondarearekin loturiko informazio iturriak modu egokian erabili, gertaera eta prozesu historiko ezberdinei buruz arrazoituriko iritziak emateko.
GO4 - Artea eta kultur adierazpenak historian zehar emandako eraldaketa sozial, politiko eta ekonomikoaren prozesu luzeekin harremanetan jarri.
GO5 - Natur eta kultur ondare mota ezberdinak identifikatu, hala nola bere zaintzarako erakundeak, testu inguru historiko, geografiko eta sozialarekin duten eragina ulertu ahal izateko.
GO6 - Ondare mota ezberdinen ezagutza, babesa, kudeaketa eraginkorra eta gizartearen gozamena ahalbideratzen duten estrategiak diseinatzea.
BG1 - Aldaketa sozialeko luzera-prozesuen ildo nagusiak laburbiltzea, egungo arazoen jatorri historikoa aintzat hartzeko
BG2 - Historiaren gai handiak identifikatzea eta deskribatzea iturri historiografikoen, informazio historikoaren eta kritika historikoaren analisia eginez.
BG3 - Prozesu historikoetan inguru natural eta sozialaren oinarrizko ezaugarriek duten eragina ulertzea.
BG4 - Ondarearen degradazioa eragin dezaketen faktore administratibo, legal, natural eta sozialen analisi integratua burutu, ondarea zaintzeko proposamenak ezarri ahal izateko.
BG5 - Aldaketa dinamikek eta iraganaren herentziak duten elkarrekiko lotura aztertzea eta azterketa hau egoera historiko desberdinei aplikatzea.
BG6 - Azken mendeetan gertatutako eraldaketa handien eragina aztertzea, orainaldian duten inpaktua balioztatzeko.
BG7 - Oroimen publiko eta kolektiboan eragiten duten gatazka iturri nagusiak ulertu
BG8 - Ondare arkeologikoaren ezagutza aztertzea, eguneroko bizitzaren aztarna materialen eta adierazpen artistiko eta kulturalen bidez, gizarte historikoen ezaugarri eta bilakaera baloratzeko.
BG9 - Bere testuinguru historikoan, intelektualean, zientifikoan, kulturalean edo instituzionalean ulertzen diren adierazpen artistikoen inguruko ezagupenak sortzeko informazioa bildu eta kudeatzea modu eta euskarri anitzak erabiliz.
BG10 - Historian zehar biztanleri guneen egituran eragina izan duten faktoreen aniztasuna ulertu, landa zein hiri eremuetan kudeaketa eta bitartekaritza kulturaleko programak aurreikusi ahal izateko.
BG11 - Landa eta hiri eremuak ondare kolektibo gisa baloratzea, gizarteen bilakaera historikoa ulertzeko beharrezkoak baitira.
BG11 - Ondarearen kontserbazioarekin eta ezagutza publikoarekin lotutako proiektuak planifikatzea eta haiei ikuspegi estrategiko bat aplikatzea, erabilera sozial jasangarri eta parte-hartzailea ahalbidetzeko.
BG13 - Informazioaren kudeaketa eta transmisio eraginkorrarekin loturiko arazoen konponbide zein erabakietan KITak erabili, ondarearen erabilera publikoen planifikazioa ahalbideratzeko asmoz.
BG14 - Teknologia berriak erabiltzea ondarearen interpretazioarekin lotutako ikus-entzunezko materialaren eta material informatikoaren ekoizteko, garatzeko eta hedatzeko.
BG15 - Eragileek ondarearen erabilera sozialak nola garatzen dituzten dokumentatzea, erabilera horiekin lotutako eztabaidei buruzko proposamen alternatiboak formulatzeko.
BG16 - Ondare naturala eta kulturala modu eraginkorrean kudeatzeko estrategiak diseinatzea, ondare horrekin zerikusia duten proiektuak eta ekimenak antolatuz jarduera kulturalak bultzatzeko eta dinamizatzeko.
BG17 - Teorian oinarritutako eta enpirikoki kontrastatutako praktika profesionala egitea ondarearen zaintzaren eta kudeaketaren edo ikerketa historikoaren esparruan.
BG18 - Paisaien osaketan giza eta natura faktoreen arteko interrelazioa ulertu, horien inguruan sortutako ondare material eta materiagabea interpretatu ahal izateko.
IE1- Eskuraturiko gaitasunak historia eta ondarearen arloei buruzko jatorrizko lan batean aplikatu.
IE2- Lan horri buruzko txosten osatua, modu egokian antolaturik eta dokumentaturik idatzi.
IE3- Lana eta txostenarekin loturiko aspektuak ahoz aurkeztu eta epaimahai baten aurrean defendatu.
Irakas metodologia
Ikasketa kooperatiboa talde txikietan
Jarduera hezigarriak
Kodea | Jarduera hezigarriak | Orduak | Aurrez aurrekoak |
1. JH | Tutoretzak | 5 | 100 |
2. JH | Gradu Bukaerako Lana burutzea | 145 | 1 |
OSOTARA | 150 |
Ikasketa Emaitza | Ebaluazio Jarduera | Pisua (%) | Errekupera daitekeen ala ez | Errekuperatzeko modua | Eskatzen den nota minimoa |
IE 1 ¿ IE2 | Gradu Bukaerako Lanaren txostena idaztea | 70 | 0 | 5 | |
IE3 | Gradu Bukaerako Lanaren defentsa | 30 | 0 | 5 |
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Molero, J. Sanz P. y Torres, R. (eds), Cómo preparar, escribir y defender el Trabajo de Fin de Grado. Los desafíos ante un TFG de Historia. Lleida, Milenio, 2018.
Gida honetaz gain, lanaren irakasle tutoreak gaiari buruzko bibliografia espezializatua emango dio ikasleari.