Kodea: 304802 | Irakasgaia: IKUSKAPENA II | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
ANAUT BRAVO, SAGRARIO (Resp) [Tutoretzak ] | JASO ESAIN, XABIER [Tutoretzak ] | ||||
PAZ VALLEJO, AMAIA [Tutoretzak ] |
Gainbegiratze-ikasgaiek bi helburu dituzte: ikaslearen prozesua aztertzea eta bere aurrerabidean beharrezko prestakuntza ematen zaiola ziurtatzea, eta hori guztia irakaskuntza-ikaskuntza egoera batean.
Gainbegiratzearen praktika sendotu behar diren ikaskuntzaren alderdietan eragitean datza, ikasleari eduki teorikoak zeregin praktikoetan aplikatzeko aukera emanez, eta bere lanaren hausnarketa sistematikoa eta kritikoa sustatuz. Gainera, ikasleek haien praktika profesionalaren erronkei aurre egiteko dituzten ekimenak sustatzen dira, praxiaren jarrera- eta emozio-elementuei buruzko hausnarketa sortuz eta prestakuntza-edukien hutsuneak osatuz.
Gainbegiratzea ikasleari murgiltze praktikoan laguntzeko prozesu pedagogiko bat da, eta, aldi berean, praktika profesionalaren ondorioz sortzen diren arazoak, frustrazioak, zailtasunak eta tentsioak taldeka azaltzeko eta partekatzeko espazio bat.
Gainbegiratze ikasgaien azken helburua da ikasleek praktikan egiten dituzten esku-hartzeen kalitatea hobetzea, dauden erakunde eta entitateetan errendimendu ona lortzea, eta, aldi berean, segurtasun pertsonal handiagoa eta gizarte-laneko lanbidearekin identifikazio handiagoa lortzea. Gainbegiratzearen diseinuak talde-izaera eta funtzio didaktikoa ditu.
Ikasle bakoitza ikasturtean zehar astero bilduko den 12-18 pertsona inguruko gainbegiratze-talde baten sartuta dago. Gainbegiratze-taldeak kidetasun tematikoa du esku-hartze profesionalaren eremuari dagokionez. Hau da, Gainbegiratze 1ean, taldeek Gizarte Zerbitzuekin, Osasuneko Lehen Mailako Arretarekin, Osasun Mentalarekin eta Hezkuntzarekin dute zerikusia.
Talde-diseinuak erraztu egiten du ikasleek taldeari egiten dioten ekarpena. Ikasleak aberastu egiten dira taldearen barruan gertatzen den dinamikagatik, harreman-gaitasunak garatuz eta ikaskideen laguntza jasoz ikuspuntu, gogoeta, estrategia eta esperientzia desberdinei dagokienez.
Talde-Gainbegiratzeaz gain, irakasleek tutoretzetan egiten duten Gainbegiratze indibidualaren modalitatea ere sartzen da, kalitate- gainbegiratze osatzen duena.
Talde bakoitzaren kargura gizarte-langilea den irakasle bat dago.
CB02 | Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea. |
CB03 | Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-arloaren barruan), arlo sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko. |
CB05 | Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea. |
CG01 | Giza portaerari eta gizarte-inguruneari buruzko ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan. |
CG02 | Gizarte-langile gisa garatzen dituzten jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, azterketa sozialak eta politikoak) beharrezkoak diren tresna kontzeptualak eta metodologikoak erabiltzen ditu. |
CG03 | Gizarte-langile gisa garatzen dituzten jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, azterketa sozialak eta politikoak) beharrezkoak diren tresna kontzeptualak eta metodologikoak erabiltzen ditu. |
CG04 | Planifikatu, berrikusi eta ebaluatzen du pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin, komunitateekin eta beste profesional batzuekin. |
CG05 | Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateen beharrak eta eskaerak jaso, baloratu eta konpontzen ditu. |
CG06 | Genero-ikuspegia aplikatzen du esku-hartze sozialean. |
CG08 | Pertsonak laguntzen ditu euren beharrak, ikuspegiak eta eskaerak adierazteko gai izan daitezen. |
CG09 | Esku hartzeko eta gainbegiratzeko hainbat metodologia erabiltzen ditu. |
CG11 | Norbanakoen eta taldeen arteko desberdintasunak errespetatzen ditu eta kulturarteko testuinguruetan moldatzen daki. |
CG13 | Erakundearen barruan, gainbegiratuta eta lagunduta, bere praktika arduratsu kudeatzen du. |
CG15 | Badaki trebetasun profesionalak erabiltzen (enpatia, entzute aktiboa, autokonfiantza, komunikazio-gaitasuna, mugak eraikitzea, malgutasuna) Gizarte Langintzan dihardutean. |
CE02 | Gizarte langileak esku hartzen duen gizarte-arazoak eta -beharrak identifikatzeko eta aztertzeko gaitasuna. |
CE05 | Jarrerak eta trebetasunak genero-ikuspegitik erabiltzea. |
CE09 | Zaurgarritasun eta arrisku sozialeko egoeretan identifikatzea eta jardutea |
CE10 | Historia eta txosten sozialak egitea |
CE11 | Informazio profesionala modu etikoan eta eraginkorrean identifikatzeko, antolatzeko eta erabiltzeko gaitasuna. |
CE12 | Pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin eta komunitateekin elkarreragitea, garapena sustatzeko eta bizi-baldintzak hobetzeko. |
CE13 | Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateekin esku hartzeko gaitasuna, haien beharrei, egoerei, arriskuei, lehentasunezko aukerei eta baliabideei buruzko erabakiak hartzeko orduan ahalduntzeko. |
CE19 | Pertsona, talde eta komunitateentzat arriskutsuak diren portaerekin lan egiteko gaitasuna, jokabide hori osatzen duten egoerak eta inguruabarrak identifikatuz eta ebaluatuz, eta horiek aldatzeko estrategiak landuz. |
CE20 | Sistemen, diziplinarteko taldeen eta erakunde anitzeko sareen barruan modu eraginkorrean lan egiteko gaitasuna. |
CE23 | Pertsonekin, familiekin, taldeekin eta komunitateekin esku hartzean sortzen diren arazo etikoak identifikatzeko eta konpontzeko gaitasuna. |
E1. Gizarte-lana garatzen den erakundeetan, lanbidearen helburuak, balioak eta etika identifikatu eta praktikan jartzen ditu. |
E2. Giza egoerak ebaluatzen ditu, eta informazioa jaso, ordenatu, tratatu eta aztertzen du, parte-hartzaileen ikuspuntuak, kontzeptu teorikoak, ikerketaren datuak, lege-arauak eta prozedura instituzionalak kontuan hartuta. |
E3. Hainbat faktore hartzen ditu kontuan, hala nola arriskuak, eskubideak, kultura-desberdintasunak eta hizkuntza-sentsibilitateak, genero perspektiba, pertsona zaurgarriak babesteko erantzukizunak eta legezko beste betebehar batzuk. |
E4 Bere portaera eta zeregin profesionalari buruz hausnartzen du, beharrezkoa bada aldatuz eta bere muga pertsonal eta profesionalak etengabe identifikatuz eta berrikusiz. |
E5. Pertsonen barruko eta arteko gatazkak kudeatzen ditu: identifikatu egiten ditu, gainditzeko estrategiak diseinatzen ditu eta haien horien emaitzei buruz gogoeta egiten du. |
E6 Dilemak eta arazo etikoak kudeatzen ditu: identifikatu egiten ditu, hobetzeko estrategiak diseinatzen ditu eta emaitzei buruz gogoeta egiten du. |
E7. Praktika sistematizatzeko eta praktiken azken txostena egiteko gai izatea. |
Metodologia - Jarduera | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
J-1 Esperientziak partekatzea | 20 | |
J-2 Kasuen analisia | 25 | |
J-3 Eztabaidak | 15 | |
J-4 Memoria egitea | 40 | |
J-6 Banakako ikasketa | 40 | |
J-8 Banakako tutoretzak | 10 | |
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
Ebaluazio-sistema | Pisua (%) | Berreskuragarria | |
Asistentziari buruzko irakasleen erregistroa. OHARRA: ikasgai honen ezaugarri espezifikoak direla eta, gutxienez orduen % 80ko asistenztia ezinbestekoa da ebaluatu ahal izateko | |||
R4, R5, R6. | Klasetako parte-hartzeari eta inplikazioari buruzko irakasleen erregistroa. | %20 | Ez |
R1, R2, R3, R4, R5, R6. | Ikasgaiaren prozesuan portafolioan sartutako lanen kalitatea (landa-egunkaria, saiakuntza partzialak, etab.) | %20 | Ez |
R1, R2, R3, R4, R5, R6. | Klasean kasu bat banaka aurkeztea. | %15 | Berreskuragarria ezohiko datan banakako tutoretzan aurkezpena berreginez |
R1, R2, R3, R4, R5, R6, R7. | Praktiken amaierako memoriaren kalitatea | %45 | Berreskuragarria ezohiko datan zuzendutako lana berriz entregatuz |
Gainbegiratzearen edukiak:
- Ikasleek beren praktika-zentroan aplikatzeko eskuratu edo eguneratu behar dituzten ikaskuntza kognitiboak. Horretarako, teknika eta jarduera didaktikoak erabiliko dira, hala nola dokumentuen analisia, bideoforuma, irakasleen azalpenak edo talde-teknika gogoetatsuak.
- Jarrerazko ikaskuntzak, ikasleek praktiketako esperientzian sortu diren gatazkak edo dilema etikoak parteka ditzaten bultzatuz, adibidez. Horretarako, teknika eta jarduera didaktikoak erabiliko dira, hala nola balioak argitzea, jarrerak barematzea edo dilema etikoak ebazteko ereduak aplikatzea.
- Ikaskuntza emozionalak, ikasleak beren praktika-esperientzian sor daitezkeen pertsonen arteko edo barruko gatazka emozionalen aurrean presta daitezen bultzatuz, edo, bestela, jada sortu direnak parteka eta azter ditzaten sustatuz. Horretarako, teknika eta jarduera didaktikoak erabiliko dira, hala nola rol-jokoa edo triadak.
- Prozedurazko ikaskuntzak, ikasleak entrenatuz praktiketako esperientzian aplika daitezkeen teknika edo metodoetan. Horretarako, teknika eta jarduera didaktikoak erabiliko dira, hala nola kasu praktikoak ebaztea, rol-jokoa edo gizarte-trebetasunak trebatzeko teknikak.
- Prestakuntza-ikaskuntzak: praktikari buruzko hausnarketa, garapen profesionala, ezagutza eta gaitasunak ematea; lanaren autoezagutza; praktikaren kontzeptualizazioa; praktikaren teoria garatu dezaketen jakintza praktikoak sortzea - Ikaskuntza arauemaileak: rolak argitzea, funtzioak planifikatzea eta esleitzea, lana berrikustea eta monitorizatzea, ikaslearen jardunaren erantzukizuna.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
ARZA, J (2016) La aplicacion del psicodrama pedagógico a la supervisión en Trabajo Social. Revista Comunitania. Nº. 12.
HOWE, D, (1997) Teoría del vínculo afectivo. Madrid. Paidós.
LILLO , N y ROSELLÓ, E (2001) Manual para el Trabajo Social Comunitario
Madrid. Narcea.
MARTÍNEZ, A y MUSITU, G (1995) El estudio de caso. Para profesionales de la acción social. Madrid: Narcea.
NAVARRO, S. (2004) Redes Sociales y Construcción Comunitaria. Creando (con) Texto para una acción ecológica. Madrid. CCS.
ROSSEL, T ( 1990) La entrevista en Trabajo Social. Barcelona: Euge.
SLUSKI, C.E. (1996) La red social: frontera de la práctica sistémica. Barcelona: Gedisa.
URIZ, MJ/ BALLESTERO, A/URIEN, B. (2007) Dilemas éticos en la intervención social. Zaragoza: Mira Editores.
VISCARRET, J.J. ( 2007) Modelos y métodos de intervención en Trabajo Social. Madrid: Alianza Editorial.
Campus Arrosadía de la Universidad Pública de Navarra. Para conocer el aula concreta, consulte en la página Web de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación.