Kodea: 304801 | Irakasgaia: PRAKTIKA ESPEZIALIZATUAK II. | ||||
Kredituak: 12 | Mota: Kanpo praktikak | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: | |||||
Irakasleak: | |||||
ANAUT BRAVO, SAGRARIO (Resp) [Tutoretzak ] | JASO ESAIN, XABIER [Tutoretzak ] | ||||
PAZ VALLEJO, AMAIA [Tutoretzak ] |
Praktika-zentro guztiek lankidetza-hitzarmen bat sinatuta izan behar dute NUPekin, eta oinarrizko baldintza batzuk bete behar dituzte:
¿ Helburu batzuk eta jarduera-programa bat izatea, Gizarte Langintzaren berariazko esparruarekin erabat edo partzialki lotuta.
¿ Praktika-prozesuaren tutoretzaz arduratuko den profesionalen bat izatea.
¿ Praktiken garapena errazteko behar diren bitartekoak eskaintzeko konpromisoa hartzea.
¿ Praktika-prozesuan zehar, ikasleen parte-hartze motak autonomia handiagorantz eboluzionatu beharko du. Hasiera batean, bere posizioa behatzailearena izan behar bada, lehen fase hori amaitzean, bere erantzukizun-maila handitu egin beharko da zereginak gauzatzean. Horretarako, funtsezkoa da praktika-zentroko tutorearen lana, erreferentzia-eredu eta laguntza-gida gisa jarduten baitu ikaskuntza-prozesu osoan.
Ikasleek beren praktika-zentroan garatzen dituzten zeregin zehatzak estuki lotuta egongo dira ikastetxearen ezaugarriekin eta ikaslearen bilakaera espezifikoarekin. Hala ere, jarraian, Gizarte Laneko praktika-eremuetan ohikoak izaten diren zeregin batzuk azalduko ditugu:
O - Ikastetxearentzat baliagarria den prozesuren bat modu autonomoan diseinatzea eta garatzea (adibidez: azterlan baterako informazioa biltzea, sentsibilizazio-kanpaina bat, baliabideen gida bat, proiektu baten diseinua, etab.). Zeregin horrek berekin dakar, halaber, ikastetxearen premiaren bat hautematea, hura lantzeko ekintzaren bat definitzea, proposamena taldeari aurkeztea, ekintza garatzea eta ebaluatzea.
O - Kasu baten prozesu osoan parte hartzea (indibiduala, taldekoa edo komunitarioa, ikastetxearen ezaugarrien arabera).
O - Diagnostiko sozialen bat egitea (banakakoa, taldekoa edo komunitatekoa, zentroaren ezaugarrien arabera).
O - Esku-hartze planen bat diseinatzea (banakakoa, taldekoa edo komunitatekoa, ikastetxearen ezaugarrien arabera).
O - Talde barruko bileretan parte hartzea.
O - Kanpoko koordinazio-bileretan parte hartzea.
O - Ikastetxean beste diziplina batzuetako profesionalek egiten duten lana ezagutzea.
A.1. funtsean praktika-zentroko esperientziarekin lotutako ikaskuntza-emaitzak.
1. Gizarte-laneko harreman positiboak sustatzea pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitate mota desberdinekin.
2. Bere praktiken garapenean, lanbidearen helburuak, balioak eta etika aplikatzen diren kasuak eta egoerak identifikatzea eta aztertzea.
3. Lanbidearen helburuak, balioak eta etika aplikatzea praktika-eremuetan.
4. Praktiken arloan gizarte-laneko metodoak eta ereduak aplikatzea, pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitate mota desberdinekin.
5. Diagnostiko sozialak egitea gizabanako, familia, talde, erakunde eta komunitateekin elkarreraginean.
6. Praktiken inguruan kontzeptu teorikoak, ikerketak, lege-arauak eta prozedura instituzionalak ezagutzea eta aplikatzea.
7. Gizabanako, familia, talde, erakunde edo komunitate batentzat esku-hartze sozialeko proiektuak diseinatzea.
8. Norbanako, familia, talde, erakunde edo komunitate batekin gizartean esku hartzeko proiektu batean kokatutako ekintzen sekuentziak definitzea eta ebaluatzea.
9. Zeregin edo prozesu batez arduratzea, erantzukizun partekatu eta anitzen esparruan.
10. Diziplinarteko talde-lanak eta erakundeen arteko sare-lanak praktika-eremuan bere zereginak garatzeko eskaintzen dituen abantailak identifikatzea eta aprobetxatzea.
11. Gizarte-laneko eta sektore bakoitzeko hizkuntza teknikoa erabiltzen jakitea, ahoz zein idatziz.
12. Praktika sistematizatzeko eta azken txostena egiteko gai izatea.
CB02 | Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
CB03 | Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-arloaren barruan), arlo sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko. |
CB05 | Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea. |
CG01 | Giza portaerari eta gizarte-inguruneari buruzko ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan. |
CG02 | Gizarte-errealitateari, gizarte-arazoei eta gizarte-laneko diziplinari buruzko ezagutza sortzen du. |
CG03 | Gizarte-langile gisa garatzen dituzten jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, azterketa sozialak eta politikoak) beharrezkoak diren tresna kontzeptualak eta metodologikoak erabiltzen ditu. |
CG04 | Planifikatu, berrikusi eta ebaluatzen du pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin, komunitateekin eta beste profesional batzuekin. |
CG05 | Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateen beharrak eta eskaerak jaso, baloratu eta konpontzen ditu. |
CG06 | Genero-ikuspegia aplikatzen du esku-hartze sozialean. |
CG08 | Pertsonak laguntzen ditu euren beharrak, ikuspegiak eta eskaerak adierazteko gai izan daitezen. |
CG09 | Esku hartzeko eta gainbegiratzeko hainbat metodologia erabiltzen ditu. |
CG11 | Norbanakoen eta taldeen arteko desberdintasunak errespetatzen ditu eta kulturarteko testuinguruetan moldatzen daki. |
CG13 | Erakundearen barruan, gainbegiratuta eta lagunduta, bere praktika arduratsu kudeatzen du. |
CG15 | Badaki trebetasun profesionalak erabiltzen (enpatia, entzute aktiboa, autokonfiantza, komunikazio-gaitasuna, mugak eraikitzea, malgutasuna) Gizarte Langintzan dihardutean. |
CE02 Gizarte langileak esku hartzen duen gizarte-arazoak eta -beharrak identifikatzeko eta aztertzeko gaitasuna.
CE05 Jarrerak eta trebetasunak genero-ikuspegitik erabiltzea.
CE09 Zaurgarritasun eta arrisku sozialeko egoeretan identifikatzea eta jardutea
CE10 Historia eta txosten sozialak egitea
CE11 Informazio profesionala modu etikoan eta eraginkorrean identifikatzeko, antolatzeko eta erabiltzeko gaitasuna.
CE12 Pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin eta komunitateekin elkarreragitea, garapena sustatzeko eta bizi-baldintzak hobetzeko.
CE13 Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateekin esku hartzeko gaitasuna, haien beharrei, egoerei, arriskuei, lehentasunezko aukerei eta baliabideei buruzko erabakiak hartzeko orduan ahalduntzeko.
CE19 Pertsona, talde eta komunitateentzat arriskutsuak diren portaerekin lan egiteko gaitasuna, jokabide hori osatzen duten egoerak eta inguruabarrak identifikatuz eta ebaluatuz, eta horiek aldatzeko estrategiak landuz.
CE20 Sistemen, diziplinarteko taldeen eta erakunde anitzeko sareen barruan modu eraginkorrean lan egiteko gaitasuna.
CE23 Pertsonekin, familiekin, taldeekin eta komunitateekin esku hartzean sortzen diren arazo etikoak identifikatzeko eta konpontzeko gaitasuna.
R1. Lanbidearen helburuak, balioak eta etika aplikatzen diren kasuak eta egoerak identifikatzea eta aztertzea praktiken garapenean.
R2. Lanbidearen helburuak, balioak eta etika aplikatzea praktika-eremuan egiten duen lanean.
R3. Praktiken arloan egiten duen lanaren garapenean, gizarte-laneko metodoak eta ereduak aplikatzea, pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitate mota desberdinekin.
R4. Diagnostiko sozialak egitea gizabanako, familia, talde, erakunde eta komunitateekin elkarreraginean.
R5. Praktikak egiten diren eremuko kontzeptu teorikoak, ikerketak, lege-arauak eta prozedura instituzionalak ezagutzea eta aplikatzea.
R6. Gizabanako, familia, talde, erakunde edo komunitate batentzat esku-hartze sozialeko proiektuak diseinatzea.
R7. Norbanako, familia, talde, erakunde edo komunitate batekin gizartean esku hartzeko proiektu batean kokatutako ekintzen sekuentziak definitzea eta ebaluatzea.
R8. Zeregin edo prozesu batez arduratzea, erantzukizun partekatu eta anitzen esparru batean.
R9. Diziplinarteko talde-lanak eta erakundeen arteko sare-lanak praktika-eremuan bere zereginak garatzeko eskaintzen dituen abantailak identifikatzea eta aprobetxatzea.
R10. Gizarte-lanaren eta praktikak egiten dituen sektore espezifikoaren hizkuntza teknikoa erabiltzen jakitea, ahoz zein idatziz.
Metodologia - Aktibitateak | Aurrez aurreko orduak | Ordu ez presentzialak |
A-1 Praktika-zentroa ezagutzea | 25 | |
A-2 Beste zentro batzuk ezagutzea | 15 | |
A-3 Praktiketako tutoreak egindako zereginetan parte hartzen duen behaketa | 45 | |
A-4 Jardueren plangintza | 20 | |
A-5 Materialen irakurketa | 75 | |
A-6 Jarduerak garatzea | 80 | |
A-7 Prozesuaren autoebaluazioa | 25 | |
A-8 Tutoretza indibidualak | 15 | |
Guztira | 200 | 100 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
R2, R8. | Bertaratzeari eta erantzukizunari buruzko praktika-zentroko tutorearen erregistroa | 5 | EZ | EZ |
R5, R10. | Praktika-zentroko tutorearen erregistroa, zentroaren ezagutzak, beste baliabide batzuk, artatutako egoerak eta abar eskuratzeari buruzkoa. | 20 | EZ | EZ |
R1, R3, R4, R6, R7. | Ikaslearen jarrera, harreman-gaitasunei eta ikastetxean egiten duen lanari buruzkoa tutorearen erregistroa. | 40 | EZ | EZ |
R1, R5, R6, R4, R7, R9, R10. | Praktiken amaierako memoriaren kalitatea. | 35 | Bai, aparteko aldian | 10etik 5 |
Ikasleek beren praktika-zentroan garatzen dituzten zeregin zehatzak estuki lotuta egongo dira ikastetxearen ezaugarriekin eta ikaslearen bilakaera espezifikoarekin. Hala ere, jarraian, Gizarte Laneko praktika-eremuetan ohikoak izaten diren zeregin batzuk azalduko ditugu:
- Ikastetxearentzat baliagarria den prozesuren bat modu autonomoan diseinatzea eta garatzea (adibidez: azterlan baterako informazioa biltzea, sentsibilizazio-kanpaina bat, baliabideen gida bat, proiektu baten diseinua, etab.). Zeregin horrek berekin dakar, halaber, ikastetxearen premiaren bat hautematea, hura lantzeko ekintzaren bat definitzea, proposamena taldeari aurkeztea, ekintza garatzea eta ebaluatzea.
- Kasu baten prozesu osoan parte hartzea (banakakoa, taldekoa edo komunitatekoa, ikastetxearen ezaugarrien arabera).
- Diagnostiko sozialen bat egitea (banakakoa, taldekoa edo komunitatekoa, zentroaren ezaugarrien arabera).
- Esku-hartze planen bat diseinatzea (banakakoa, taldekoa edo komunitatekoa, ikastetxearen ezaugarrien arabera).
- Talde barruko bileretan parte hartzea.
- Kanpoko koordinazio-bileretan parte hartzea.
- Beste diziplina batzuetako profesionalek egiten duten lana ezagutzea.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
AGUILAR, M.J. (2013). Trabajo social. Concepto y metodología. Madrid: Paraninfo y Consejo General de
Trabajo Social.
ARZA, J. (2016). La aplicacion del psicodrama pedagógico a la supervisión en Trabajo Social. Revista Comunitania. Nº. 12.
FERNÁNDEZ I BARRERA (coor.) (2016). Intervención con familias desde el Trabajo Social. Barcelona: Grupo 5.
FOMBUENA VALERO, J. (coor.). (2020). El Trabajo Social y su acción profesional. Valencia: Nau Llibres.
NAVARRO, S. (2004). Redes Sociales y Construcción Comunitaria. Creando (con) Texto para una acción ecológica. Madrid: CCS.
OVEJAS, CH. y BERASALUCE, A. (2019). Supuestos prácticos en trabajo social: diseño para su resolución. Zerbitzuak, 68.
PASTOR, E. (2015). Trabajo social con comunidades. Madrid: Universitas.
SOBREMONTE DE MENDICUTI, E. Y RODRÍGUEZ BERRIO, A. (2019). El Trabajo Social en un mundo en transformación. Valencia: Tirant Humanidades.
TORRADO BOTANA, A. (2021). Manual para el abordaje de supuestos prácticos: metodologías y herramientas para la práctica del Trabajo Social. Madrid: Consejo General del Trabajo Social.
URIZ, M.J., BALLESTERO, A. y URIEN, B. (2007). Dilemas éticos en la intervención social. Zaragoza: Mira Editores.
VISCARRET, J.J. (2007). Modelos y métodos de intervención en Trabajo Social. Madrid: Alianza Editorial.
Campus Arrosadía de la Universidad Pública de Navarra. Para conocer el aula concreta, consulte en la página Web de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación.