Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022 
Gizarte Lanean Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 304501 Irakasgaia: GIZARTE LANA TALDEEKIN
Kredituak: 6 Mota: Nahitaezkoa Ikasmaila: 3 Iraupena: 1º S
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana
Irakasleak:
LASHERAS RUIZ, RUBEN (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Gizarte Lana: kontzeptuak, metodoak, teoriak eta aplikazioa.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Bizitza soziala, taldean egotea eta garatzea, besteekin eta besteekin komunikatzeko eta egoteko beharra gizakien ezaugarri bat da. Normalean taldeetan garatzen gara eta taldeetan gure identitate pertsonala eta soziala konfiguratzen dugu. 

 

Gizarte Lanak tradizionalki garatu du bere lanarloa, bai banakako arretan, bai talde eta komunitate mailan zerbitzuak eskainiz. Gizarte Laneko testuingurua ezagutzeko, beharrezkoa da ekintza profesionalaren arloetara joatea eta gizarte lanaren esku-hartze espezifikoa identifikatzea. Horretarako, taldeen ezaugarriak, taldeekiko ekintzaren oinarrizko printzipioak, talde-lanak dakartzan abantailak eta desabantailak, talde-mota desberdinak, talde-testuinguruetan esku hartzeko beharrezkoak diren trebetasunak eta trebakuntza ulertzea beharrezkoa da.

 

Helburu hau lortzeko, ezinbestekoa da taldeetan gertatzen diren fenomenoak modu orokor eta oinarrizkoan ezagutzea eta gerturatzea, identifikatzea, taldeek bizi duten prozesua ezagutzea, hori guztia profesionalen esku-hartzea planifikatu ahal izateko. 

Gora

Gaitasun orokorrak

CB02 Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea.


CB03 
Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-arloaren barruan), arlo sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko gogoeta barne hartzen duten iritziak emateko.

CB05 Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarako abileziak garatu izatea.

 

CG01 Giza portaerari eta gizarte-inguruneari buruzko ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan.

CG03 Gizarte-langile gisa garatzen dituzten jarduera guztietan (diagnostikoak, esku-hartzeak, azterketa sozialak eta politikoak) beharrezkoak diren tresna kontzeptualak eta metodologikoak erabiltzen ditu.

 

CG04 Planifikatu, berrikusi eta ebaluatzen du pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin, komunitateekin eta beste profesional batzuekin.

CG05 Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateen beharrak eta eskaerak jaso, baloratu eta konpontzen ditu.

 

CG09 Esku hartzeko eta gainbegiratzeko hainbat metodologia erabiltzen ditu.

 

CG10 Historia eta txosten sozialak egitea. 

CG15 Badaki trebetasun profesionalak erabiltzen (enpatia, entzute aktiboa, autokonfiantza, komunikazio-gaitasuna, mugak eraikitzea, malgutasuna) Gizarte Langintzan dihardutean.

Gora

Berariazko gaitasunak

CE02 Gizarte langileak esku hartzen duen gizarte-arazoak eta -beharrak identifikatzeko eta aztertzeko gaitasuna.
CE06 
Gizarte laneko esku-hartzearen berezko ekintzarako eta eraldaketarako ezagutza-beharretara egokitutako ikerketa-proiektuak diseinatzeko eta egiteko gaitasuna

CE10 Historia eta txosten sozialak egitea 

CE12 Pertsonekin, familiekin, taldeekin, erakundeekin eta komunitateekin elkarreragitea, garapena sustatzeko eta bizi-baldintzak hobetzeko.

CE13 Pertsona, familia, talde, erakunde eta komunitateekin esku hartzeko gaitasuna, haien beharrei, egoerei, arriskuei, lehentasunezko aukerei eta baliabideei buruzko erabakiak hartzeko orduan ahalduntzeko. 
CE14 Gizarte-lana norberaren ezagutzak berrikusteko eta eguneratzeko erabiltzea

CE16 Taldeak antolatzea, pertsonen, familien, taldeen, erakundeen eta komunitateen interesak defendatzeko.

CE18 Talde-dinamika erabiltzea.

CE21 Bitartekaritza erabiltzea gatazketan
CE22 
Gatazkak identifikatzea eta kudeatzea.

CE24 Jokabide eta zeregin profesionalari buruz hausnartzeko gaitasuna, norberaren muga pertsonalak eta profesionalak etengabe identifikatuz eta berrikusiz. 

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikaskuntzaren emaitzak Edukia Prestakuntza jarduera Ebaluazio estrategia
R1 ¿ Gizarte lana taldeekin garatzeko esku-hartzearen printzipioak eta ezaugarri espezifikoak ezagutzea. Gizarte lana taldeekin / Ereduak, gaitasunak eta lidergoa GLTn / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa  Parte hartze saioak, irakurketak, eztabaidak, bateratze-lanak, taldeko tutoretzak Banakako proba teoriko-praktikoa, taldeko lana eta asteroko dinamika
R2 - Esku hartzeko talde mota desberdinen helburuak eta garapena ezagutzea eta ulertzea Gizarte lana taldeekin / Identitate sozialaren teoria / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa Parte hartze saioak, irakurketak, eztabaidak, bateratze-lanak, taldeko tutoretzak Banakako proba teoriko-praktikoa, taldeko lana eta asteroko dinamika
R3 - Taldeko esku-hartze metodoak aplikatzea, talde motak esku-hartzearen helburuen arabera bereizten.  Gizarte lana taldeekin / Ereduak, gaitasunak eta lidergoa GLTn / Identitate sozialaren teoria / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa Parte hartze saioak, irakurketak, eztabaidak, bateratze-lanak, taldeko tutoretzak Banakako proba teoriko-praktikoa, taldeko lana eta asteroko dinamika
R4 ¿ Talde baten plangintza diseinatzea Gizarte lana taldeekin / Ereduak, gaitasunak eta lidergoa GLTn / Identitate sozialaren teoria / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa Irakurketak, eztabaidak, bateratze-lanak, taldeko tutoretzak Taldeko lana eta asteroko dinamika
R5 - Talde dinamikak erabiltzea talde baten osaketa egokia lortzeko eta talde prozesuak ezagutzeko   Ereduak, gaitasunak eta lidergoa TSGn Ereduak, gaitasunak eta lidergoa GLTn / Identitate sozialaren teoria / GLT praktikatzeko elementuak / Bizitza zikloa eta taldeen ebaluazioa Parte hartze saioak, irakurketak Taldeko lana eta asteroko dinamika

Gora

Metodologia

JARDUERA HEZIGARRIAK Ordu presentzialak Ordu ez presentzialak
A.1 Parte hartze soaioak 22  
A.2 Praktikak 8 4
A.3 Eztabaidak, taldeko tutoretzak, bateratze-lanak 4 8
A.4 Lana garatzea 22 32
A.5 Irakurketak   14
A.6 Banakako azterketa   32
A.7 Azterketak, ebaluazio probak 4  
GUZTIRA 60 90

Gora

Hizkuntzak

Euskara

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
R1, R2, R3 Idatzizko ebaluazio-proba (teoria eta kasu praktikoa). Test motaren bidez lantzen den teoria gai bakoitzaren amaieran 10-15 minutuko proba txiki baten bidez egiteko aukera dago. %40 Bai Batez bestekoa egiteko, 10etik 5eko gutxieneko kalifikazioa lortu behar da.
R3, R4 Talde-lanaren aurkezpena %10 Ez  
R3, R4 Talde baten plangintza egitea (Talde-lana da) %40 Bai Batez bestekoa egiteko, 10etik 5eko gutxieneko kalifikazioa lortu behar da.
R5 Bertaratzea/parte-hartzea kontrolatzea, irakasleen eguneroko erregistroaren bidez %10 Ez  

 

Gora

Gai-zerrenda

1. GAIA - GIZARTE LANA TALDEEKIN

 

1.1. Zer da talde bat?

1.2. Taldeen ezaugarri orokorrak

1.3. Taldeen helburuak

1.4. Taldeen sailkapena

1.5. GLT ezaugarriak

1.6. GLTko talde motak

 

2. GAIA - EREDUAK, GAITASUNAK ETA LIDERGOA

 

2.1. Ereduak

2.2. Konpetentziak

2.3. Lidergoa

 

3. GAIA - GIZARTE NORTASUNAREN TEORIA

 

3.1. Gizakiaren egoera soziala

3.2. Taldeak eta Identitate Sozialaren Teoria (IST)

3.3. ISTaren oinarrizko ezaugarriak

3.4. Mekanismo interaktiboak talde antolaketan

 

4. GAIA ¿ GIZARTE LANA TALDEEKIN PRAKTIKATZEKO ELEMENTUAK

 

4.1. Diagnostikoa

4.2. Komunikazioa

4.3. Klima soziala

4.4. GLT sozialki desabantailatutako taldeekin

4.5. Kohesioa, arauak, rolak eta estatusa

4.6. Talde barruko lidergoa eta ezkutuko lidergoa

4.7. Gatazken kudeaketa

 

5. GAIA. ¿ BIZI ZIKLOA ETA TALDEEN EBALUAZIOA

 

5.1. Taldeen bizitza zikloa

5.2. Ebaluazioa

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Acceda a la bibliografía que su profesor ha solicitado a la Biblioteca.


NOTA: En la asignatura se suministra un documento sintético de apuntes en formato digital como referencia bibliográfica fundamental para la consecución de los resultados de aprendizaje

 

Bibliografía básica

BROWN, A. (1988). Treball de grup. Barcelona: Pòrtic.

CAMPOS, J.F. (2000). Los factores terapéuticos: ¿qué es lo que produce cambios en los grupos? Alternativas, 8, 205-229.

FERNÁNDEZ GARCÍA, T. y LÓPEZ PELÁEZ, A. (2006). Trabajo Social con grupos. Madrid: Alianza

LÓPEZ PELÁEZ, A.(2010) Teoría del Trabajo Social con Grupos. Madrid: Universitas.

MARTÍNEZ VEIGA, U. (2001).El Ejido: discriminación, exclusión social y racismo. Cuadernos de derecho judicial6, 103-130.  

MORALES, J.F., Páez, D., Deschamps, J.C., &Worchel, S. (1996). Identidad social. Aproximaciones psicosocialesa los grupos y a las relaciones entre grupos. Valencia: Promolibro.

Standards for Social Work Practice with Groups. Association for the Advancement of Social Work with Groups (AASWG), recuperado de http://www.aaswg.org/standards-social-work-practice-with-groups.

ZAMANILLO, T. (2008). Trabajo social con grupos y pedagogía ciudadana. Madrid: Síntesis.

 

Bibliografía complementaria

MILLÁN, R. (2005). Intervención social grupal. Integrando la perspectiva de género (promoción de relaciones saludables y de buen trato). Cuadernosde Trabajo Social, 18, 333-350.

MOYA, M.J., & COSTA, S. (2008). Manual de consulta sobre grupos de Ayuda Mutua de personas con discapacidad física. Barcelona: Federación ECOM.

OLZA, M. (2002). El desarrollo de grupo en el Trabajo Social con grupos. En M. Olza& J. Hernández (Ed.), Trabajo social: cuestiones sobre el qué y el cómo. Zaragoza: Certeza.

PÉREZ, R.M., & SÁEZ, S. (Ed.) (2004). El grupo en la promoción y educación para la salud. Lleida: Milenio.

PÉREZ DE VILLAR, M. J. & TORRES, C., (1999).Dinámica de grupos en formación de formadores: casos prácticos.Barcelona: Herder.

ROCA. F. (1998). Los desconocidos grupos de Ayuda Mutua. Cuadernos de Trabajo Social, 11, 251-263.

RODRÍGUEZ, M.J., Blanco, M., & Fernández, C. (2015). Grupos de Ayuda Mutua en personas con problemas severos de salud mental en el modelo de recuperación. La inclusión del cuerpo. Comunitaria.Revista Internacional de Trabajo Social y CienciasSociales, 10, 46-64.

ROSSELL, T. (1998). Trabajo social de grupo: grupos socioterapéuticos y socioeducativos. Cuadernos de Trabajo

Social, 11,103-122.

ROSSELL, T & Alegre, R. (2013). Trabajo social con grupos de personas usuarias de los servicios de bienestar social. Trabajo Social y Salud, 75, 67-94.

SEGADO, S., DEL FRESNO, M., & LÓPEZ, A. (Eds.). (2013). Modelos de Trabajo Social con grupos: Nuevas perspectivasy nuevos contextos. Madrid: Universitas.

SHAW, M.E. (2004). Dinámica de grupo. Psicología de la conducta de los pequeños grupos. Barcelona: Herder.

TUCKMAN, B. W.(1965). Developmental Sequence in Small Groups. Psychological Bulletin, 63(6), 384-99.

TURNER, J. (1990). Redescubrir el grupo social. Madrid: Morata.

VILLEGAS, E. (1993). El trabajo social en el Trabajo de grupo. Alternativas. Cuadernos de Trabajo social, 2,119-136.

Gora

Non emango den

Campus Arrosadía de la Universidad Pública de Navarra. Para conocer el aula concreta, consulte en la página Web de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación.

Gora