Kodea: 304404 | Irakasgaia: GIZARTE ZERBITZUEN SISTEMA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 2º S | ||
Saila: Soziologia eta Gizarte Lana | |||||
Irakasleak: | |||||
LAPARRA NAVARRO, MIGUEL (Resp) [Tutoretzak ] | SARASA CAMACHO, HODEI [Tutoretzak ] |
Irakasgai honen helburua da ikasleei kontzeptu nagusiak eta zerbitzu sozialei buruzko oinarrizko printzipioak behar bezala erabiltzeko ezagutzak eta trebetasunak ematea. Laguntza eman nahi du, halaber, zerbitzu sozialen sistemaren inguruan pentsamendu kritikoa eta gogoetatsua garatu ahal izateko gizartean gertatzen ari diren aldaketak detektatzeko. Horretarako, jakintzagaiari buruz ikasten dena beste jakintzagai batzuetan ikasten denari gehitu beharko zaio, eta horrez gain gizartearen beharren, gabetasunen eta problemen egungo errealitatea ere bai.
03OG Ikasleek ahalmena izan dezaten datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko (beren ikerketa arlokoak normalean) gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko gogoetak hartuko dituzten iritziak emateko.
05OG Ikasleek garatu izatea geroko ikasketei autonomia maila handiarekin ekiteko beharrezkoak diren ikasteko trebetasunak.
01OG Ikasleak giza jokabidearen eta ingurune sozialaren ezagutzak aplikatzen ditu bere analisietan.
02OG Ikasleak errealitate sozialari, problema sozialei eta Gizarte Laneko diziplinari buruzko jakintza sortzen du.
05OG Ikasleak familien, taldeen, erakundeen eta komunitateen beharrak biltzen, baloratzen eta ebazten ditu.
12GO Ikasleak aukera berdintasunerako politiken beharra ulertzen du eta transmititzen du.
01GE Gizarte garaikidea, bere egitura eta dinamika aztertzeko beharrezkoak diren diziplinazko ezagutzak bereganatzeko eta menderatzeko gaitasuna; besteak beste, diziplina anitzeko ikuspegitik aztertzea fenomeno sozialen konplexutasuna.
02GE Ahalmena izatea gizarte langilearen esku hartzeko arloan sortzen diren problemak eta behar sozialak identifikatzeko eta aztertzeko.
20GE Ahalmena izatea diziplinarteko sistemetan eta taldeetan eta erakunde anitzeko sareetan eraginkortasunez lan egiteko.
25GE Ahalmena izatea politika sozialean dauden joera nagusiak identifikatzeko eta aztertzeko.
26GE Ahalmena izatea orientabide desberdinek gizarte lanean dituzten ondorioak eta inplikazioak baloratzeko.
27GE Ahalmena izatea zerbitzu sozialen sistemaren ereduak ezagutzeko eta aztertzeko.
Ikaskuntzaren emaitzak | Edukia | Prestakuntza jarduera | Tresna Ebaluazioa |
Artikulu espezializatuetako informazio garrantzitsua enuntziatzea. | Ongizate Estatuaren eta zerbitzu sozialen oinarri teoriko-kontzeptualak. Zerbitzu sozialen tipologia eta sailkapena. | 1.J. Eskola teorikoak 3.J. Lanak prestatzea 4.J. Lanak prestatzea 5.J.-6 Irakurketak eta bakarka ikastea | Azalpena. Ariketa praktiko laburrak. |
Zerbitzu sozialen funts teorikoak eta praktika ezagutzea. | Ongizate Estatuaren eta zerbitzu sozialen oinarri teoriko-kontzeptualak. Zerbitzu sozialetarako eskubidea. | 1.J. Eskola teorikoak 2.J. Eskola praktikoak 3.J. Eztabaidak, bateratze lanak 6.J. Bakarka ikastea | Azalpena. Ariketa praktiko laburrak Azterketa |
Ulertzea zein izan diren zerbitzu sozialen oraingo sistema eratze aldera jarraitu diren prozesuak. | Zerbitzu sozialen esparru juridikoa. Zerbitzu sozialen sistema publikoa, beren tipologia, lurralde eta finantza antolamendua. | 1.J. Eskola teorikoak 2.J. Eskola praktikoak 3.J. Eztabaidak, bateratze lanak 4.J. Lanak prestatzea 7.J. Azterketa | Ariketa praktiko laburrak Azterketa |
Ezagutza teoriko-praktikoak eta araudia erlazionatzea. | Zerbitzu sozialen esparru juridikoa. Zerbitzu sozialen sistema publikoa, beren tipologia, lurralde eta finantza antolamendua. | 1.J. Eskola teorikoak 2.J. Eskola praktikoak 3.J. Eztabaidak, bateratze lanak 4.J. Lanak prestatzea 7.J. Azterketa | Ariketa praktiko laburrak |
Metodologia - Jarduera | Ordu presentzialak | Ordu ez presentzialak |
1.J. - Eskola teorikoak | 30 | |
2.J. Praktikak | 20 | 10 |
3.J. Eztabaidak, azalpenak | 3 | 2 |
4.J. Lana prestatzea | 4 | 13 |
5.J. Materiala irakurtzea | 25 | |
6.J. Bakarka ikastea | 40 | |
A-7 Azterketak, ebaluazio probak | 2 | |
A-8 Tutoretzak bakarka | 1 | |
... | ||
Guztira | 60 | 90 |
Ikaskuntzaren emaitza |
Ebaluazio jarduera |
Pisua (%) | Errekupera daitekeen edo ez |
Eskatzen den nota minimoa |
---|---|---|---|---|
R2, R4 | Praktika eskolan | 25% | Ez | |
R2, R3 | Taldean lan egitea | 15% | Bai | |
R1 R2 R3 R4 | Test errado azterketa | 40% | Bai | 4/10 |
R1 R2 R3 R4 | Gai bat garatzeko galéra 24 h | 20% | Bai | 4/10 |
1. gaia. Zerbitzu sozialen xedea. Hausnarketak eta eztabaidak.
2. gaia. Gizarte zerbitzuak Ongizate Estatuaren testuinguruan.
3. gaia. Sektore publikoa eta sektore pribatua zerbitzu sozialetan
4. gaia. Zerbitzu sozialen esparru juridikoa.
5. gaia. Zerbitzu sozialen lurralde eredua.
6. gaia. Lehen mailako arretaren egitura eta bilakaera Nafarroan.
7. gaia. Zerbitzu sozialak aldatzeko erronkak eta joerak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
NAHITAEZKOA DA
AGUILAR, M. (2009). Servicios Sociales las tribulaciones de un sector emergente. In Moreno, L. (arg.). Reformas de las Políticas de Bienestar en España. Madril: Siglo XXI. AGUILAR, M. (2014). Apuntes para un replanteamiento de los servicios sociales en España. Documento de Trabajo 5.12. VII Informe sobre exclusión y desarrollo social en
España 2014. Madril: FOESSA Fundazioa.
ANAUT, S. (koord.) (2019). El sistema de servicios sociales en España. Iruñea: Aranzadi.
ARRIETA, F. (2019). El archipiélago del bienestar. Los servicios sociales en el País Vasco. Madril: Kataratak CASADO, D. (2010). Leyes de servicios sociales del s. XXI. Madril: FOESSA Fundazioa.
CASADO, D. y GUILLÉN, E. (2001). Manual de Servicios Sociales. Madril: CCS.
DG de INCLUSION Y PROTECCIÓN SOCIAL (2019). Documento Marco de Atención Primaria de Servicios Sociales de Navarra. Iruñea: Nafarroako Gobernuaren Eskubide Sozialen Departamentua.
EZQUERRA, A. (koord.) (2012). El marco jurídico de los Servicios Sociales en España. Bartzelona: Atelier.
FANTOVA, F. (2018): Colaboración y alianzas multiagente en las estrategias del Tercer Sector de acción social , Revista Española del Tercer Sector, 38:135-162 FANTOVA, F. (2008). Sistemas públicos de servicios sociales. Nuevos derechos, nuevas respuestas, Cuadernos de Deusto de Derechos Humanos, 49. zk.
Nafarroako Gobernua (2019). Plan Estratégico de Servicios Sociales de Navarra 2019-2023. Iruñea: Nafarroako Gobernuaren Eskubide Sozialen Departamentua. Miller, A. (2012): La relación entre público y privado en los Servicios Sociales: el papel del Tercer Sector , Cuadernos de Trabajo social, 25 (1): 125-132 or.
LAPARRA, M., AGUILAR, M., GAVIRIA, M. eta CORERA, C. (1990). Una docena de mitos, síndromes, límites y mistificaciones acerca de los servicios y el trabajo social. Documentación Social, 79. zk.
LAPARRA, M. eta MARTÍNEZ, L. (2021). La integración de servicios sociales y de empleo en el debate entre protección y activación, Papers. Revista de Sociología, 1 (1):1-28 or.
MARTINEZ VIRTO, L., eta PÉREZ ERANSUS, B. (2018). El modelo de atención primaria de Servicios Sociales a debate: Dilemas y reflexiones profesionales a partir del caso de Navarra. Cuadernos De Trabajo Social, 31(2), 333-354 or. https://doi.org/10.5209/CUTS.55168.
MARTÍNEZ-VIRTO, L. eta PÉREZ-ERANSUS, B. (2015) La austeridad intensifica la exclusión social e incrementa la desigualdad: Aproximación a las consecuencias de los recortes en servicios sociales a partir de la experiencia en Navarra. Revista Española del Tercer Sector, 1(31): 65-88 or.
RODRIGUEZ PARDO, E. (2018): Alcance y retos del III Plan Estratégico del Tercer Sector de Acción Social , Revista Española del Tercer Sector, 38:19-42 or. ROLDÁN, E., GARCÍA, T. eta NOGUÉS, L. (2013). Los Servicios Sociales en España. Madril: Síntesis.