Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302906 Irakasgaia: ZIENTZIA ESPERIMENTALEN ETA GIZARTE ZIENTZIEN DIDAKTIKA
Kredituak: 6 Mota: Ikasmaila: Iraupena: 2º S
Saila: Zientziak
Irakasleak:
IBARRA MURILLO, JULIA FERNANDA   [Tutoretzak ] SAEZ DE EGILAZ MURGIONDO, PATXI XABIER   [Tutoretzak ]
NAPAL FRAILE, MARIA (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Esta asignatura se cursa de forma transversal con las asignaturas "302601 Proyectos didácticos sobre el medio natural¿, de 6º semestre, o ¿302707 Proyectos didácticos sobre el medio social¿, de 7º semestre, del Grado. El estudiante optará por una según su perfil. Se pueden consultar las guías en:
http://www.unavarra.es/fac-humanasysociales/estudios/grado/grado-de-maestro-en-educacion-infantil/lista-asignaturas?submenu=yes

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
1 IE; 2 IE, 3IE, 4IE, 5IE 2ES Lan teorikoak 60% 70% berreskuragarria (idatziko lanari dagokiona), irakaslearen jarraibideen arabera lana zuzenduta. Berreskuraezina % 30, ahozko aurkezpenari dagokiona. gutxienez 5/10 lana + aurkezpena batera
3ES: Lan praktikoak: behaketa, proposamenaren analisia, eta  ahozko edo idatzitako defensa
1IE, 2IE, 4IE 4ES: Ahozko edo idatzitako probak, partzialak edo multzokoak. 40 % Bai, %100.   Ez-ohiko deialdian, antzeko ezaugarriak dituen idatzizko proba baten bidez Gutxienez 5/10, proba bakoitzean

Ebaluazio-sistemak honako hauek dira:

2/3 ES: lan teorikoak eta praktikoak.

Planteatzen diren proiektuan (edo proiektuetan) parte hartzea izango da, planteatutako galdera motorrari dagokion azken produktu bat egitea barne, eta Lehen Hezkuntzako ikasgelan aplikatzeko material didaktikoak diseinatzea. Biak defentsa publikoaren xede izango dira. Proposatzen diren zeregin partzial guztiak jaso ahal izango ditu lanak, proiektuaren fase bakoitzari lotuta. (Talde bakoitzerako jarraibide espezifikoak emango dira)

S4. Idatzizko probak.

Askatze-probak izango dira (klase-talde bakoitzak zehaztu beharrekoak), eta eskuratutako ezagutzak aplikatzea eskatzen dute. Proba bakoitzaren balioa dagokion saio-kopuruaren proportzionala izango da. Probak testak edo kasu didaktikoen analisiak izan daitezke.

Probaren bat gainditu ezean, banan-banan errekuperatu beharko dira aparteko deialdian.

Ezinbesteko baldintza da ebaluatu daitezkeen zereginen % 80 entregatzea ebaluazio jarraituari heldu ahal izateko. Entregak egiten ez dituen ikasleari ebaluazio orokor bat egingo zaio, hau da, proiektua egitea eta ikasgai osoari buruzko idatzizko/ahozko proba bat egitea.

 

Gora

Gai-zerrenda

1. Ikaskuntzaren oinarrizko elementuak (Kooperatiboa), proiektuetan oinarritua. Kalitate-irizpideak proiektuak diseinatzean.

2. Natura-inguruneari eta haren kudeaketari buruzko proiektu baten etapak: diseinua, garapena, ebaluazioa.

3. Natura-ingurunearen gaineko proiektuak diseinatzeko tresnak:

3.1 curriculum ofizialaren edukiak: materia, energia eta teknologia. Izaki bizidunak, ekologia eta giza inpaktuak. Giza gorputza, osasuna eta gaixotasuna.

3.2 Eskola-esperimentazioa: ereduak eraikitzeko ikerketa. Metodo zientifikoaren aplikazioak natura-ingurunea aztertzeko, lehen hezkuntzako ikasgelara egokituta (transposizio didaktikoa)

3.3 zientziak irakasteko beste baliabide batzuk: ingurumenerako irteerak, IKTen integrazioa

Gora

Praktika esperimentalen programa

Ikasgaiak ikasgelako edo laborategiko praktika esperimentalen programa bat barne hartzen du, honako gai hauei buruzkoa:

- Aniztasun biologikoa aztertzeko metodoak (laginketa kuantitatiboak eta kualitatiboak, espezieak identifikatzea, inbentarioak egitea eta indizeak kalkulatzea).

- Landare-organografia; animalien organografia

- Unibertsoa eta eguzki-sistema

- Giza gorputzaren aparatuak eta sistemak; lehen laguntzako maniobrak

- Materiaren eraldaketa fisikoak eta kimikoak

- Energia, indarrak eta makinak

- Uhinak (argia eta soinua)

Praktika zehatzak aldatu egin daitezke talde bakoitzerako, planteatutako proiektuen arabera. Denak Lehen Hezkuntzako laborategian erabil daitezkeen teknika esperimentalak ikasteko zuzentzen dira.

Praktika guztiak nahitaezkoak dira; beraz, laborategian egingo dira edo tresnetan edo aplikazioetan oinarritutako alternatibak emango dira. ...

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


Oinarrizkoa

Domenech, J. (2019). Aprendizaje basado en proyectos, trabajos prácticos y controversias. Octaedro.

Harlen, W. (2018). The Teaching of Science in Primary Schools. Routledge.

Krajcik, J. S.; Czerniak, C. L. (2018).  Teaching Science in Elementary and Middle School : A Project-Based Learning Approach. Routledge.

Cañal, P. (2016). Didáctica de las Ciencias experimentales en Educación Primaria" Pedro Cañal (coord) Ed. Paraninfo.

Osagarria

Franquesa, T., Alves, I. , Prieto,A.M. y  Cervera, M. (1996). Guía de actividades para la educación ambiental. Hábitat. Ministerio de Medio Ambiente.

Freeman, S. (2009). Biología. Pearson Educación.

Galindo, R., Ramírez, S.  y Rodríguez, J.M. (1995). El conocimiento del medio en la educación primaria. Bases teóricas y propuestas didácticas. Ediciones Koiné.
Elósegui, J., Guerendiáin, Pérez, P. F. y Redón, F. (1980). Navarra. Guía ecológica y paisajística. Caja de Ahorros de Navarra.

Jimenez Aleixandre, M. P. y Caamaño, A. (2003). Enseñar ciencias. Graó.
Tricárico, H.R. (2007). Didáctica de las ciencias naturales. ¿Cómo aprender? ¿Cómo enseñar?. Editorial Bonum.

Jorba, J. y Sanmartí, N., (1994). Enseñar, aprender y evaluar: un proceso de regulación continua. MEC.

Markl, G. 2004. La Tierra. Un viaje por la historia de nuestro planeta. Editorial Ares y Mares.
Prieto, T., Blanco, A. y González, F. (2000). La materia y los materiales. Síntesis Educación.
Romón, C. (1997). Guía del huerto escolar. Editorial Popular.

Sanmartí, N., (2007). 10 ideas clave. Evaluar para aprender. Graó.

Smith R.L. y Smith, T.M. (2001). Ecología, Addison Wesley Longman.
Thybodeau, G.A. y Patton, K.T. (2008). Estructura y función del cuerpo humano. Editorial ElsevierMosby.

 

Artikuluak eta aldizkariak

 

Revistas de Innovación e Investigación en Enseñanza y Aprendizaje de Ciencias
Alambique http://alambique.grao.com
Enseñanza de las ciencias http://ensciencias.uab.es

Ciencies: revista del Professorat de Ciencies d´Infantil, Primaria i Secundaria http://crecim.uab.cat/revista_ciencies


Revistas de Innovación e Investigación Educativa (en general)
Aula de Innovación Educativa (en biblioteca de la Upna) http://aula.grao.com
Perspectiva Escolar (en biblioteca de la Upna)

http://revistas.unavarra.es/bibreve/consulta.html


Infancia y Aprendizaje (en biblioteca de la Upna)

http://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=702
Tantak http://www.argitalpenak.ehu.es/p291home/es


Proyectos curriculares online


Txanela http://www.elkarlanean.com (ikasmaterialak)

La main à la pâte http://www.lamap.fr

Ikastolak http://www.ikastola.net/web/default.php

 

Legislación de referencia

DECRETO FORAL 60/2014, de 16 de julio, por el que se establece el currículo de las enseñanzas de Educación primaria en la Comunidad Foral de Navarra.

REAL DECRETO 126/2014, de 28 de febrero, por el que se establece el currículo básico de la Educación Primaria.

Gora