Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302901 Irakasgaia: ANIZTASUNARI ARRETA EMATEA ETA ESKOLAN ESKU HARTZEA LEHEN HEZKUNTZAN
Kredituak: 6 Mota: Ikasmaila: Iraupena: 2º S
Saila: Osasun Zientziak
Irakasleak:
TREBOL UNZUE, FERNANDO   [Tutoretzak ] BEYEBACH ., MARK (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Esta asignatura se cursa de forma transversal con la asignatura "302619 Técnicas psicológicas de intervención en la escuela¿, de 6º semestre del Grado. Se puede consultar la guía en:
http://www.unavarra.es/fac-humanasysociales/estudios/grado/grado-de-maestro-en-educacion-infantil/lista-asignaturas?submenu=yes

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Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
RA1, RA2, RA3, RA4 Gelan parte hartu izanaren erregistroa %15 Irakasgaairen bataz besteko notan ponderatzeko, ikasleek saio praktikoen 80%-ra etorri beharko dute gutxienez.  Ez da berreskuragarria  
RA1, RA2, RA3, RA4 Banakako portafolioa %25 50% berreskuragarria idatzizko lanak ezarritako datan aurkeztuta 5
RA5 Talde lana %20   50% berreskuragarria idatzizko lanak ezarritako datan aurkeztuta 5
RA5 Idatzizko azterketa eta ahozkoa %40 100% berreskuragarria idatzizko zein ahozko azterketaren bidez 5

 

 

 

 

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Gai-zerrenda

EBALUAZIOA
1go. Gaia. Ebaluazioa: Arazoak identifikatzen eta zehazten ikastea.
1. Arloari dagokion hiztegi teknikoaren azalpen labur bat.
2. Arazoa sortzen duen jokabidearen eragite azalpena eta jokabidezko formulazioa.
3. Datuen bilketarako prozedura.
4. Gertaeraren analisia.
2. Gaia. Ebaluazioa: Ikaskuntza beharrak hautematen ikastea.
1. Komunikazio beharrak.
2. Adimen-ahalmenatik eratorritako beharrak.
3. Garapenaren nahasteekin erlazionaturiko beharrak.
4. Jokabidezko beharrak.
ESKU HARTZEA
3. Gaia. Esku hartze psikologikoa: Arazoak eraldatzen ikastea.
1. Eskuhartzearen helburuak aukeratu.
2. Egokitze jokabideak areagotzeko eta/edo sortzeko teknikak.
3. Egokitu gabeko jokabideak gutxitzeko teknikak.
4. Gaia. Esku hartze psikologikoa: Gelan taldeak gidatzen ikastea.
1. Gelan barneratzea sustatzeko teknika psikologikoak.
2. Lankidetzan jarduteko ikaskuntza gelako eskuhartze tresna gisa.

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Bibliografia

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11.1. Oinarrizko bibliografia
Beyebach, M. (2012). El modelo centrado en soluciones en la orientación escolar. ACCLPInforma, 28, 5-9.
Beyebach, M. (2015). La intervención escolar centrada en soluciones: fundamentos teóricos y técnicas de intervención. Manuscrito no publicado. Pamplona: UPNA.
Cidad Maestro, E. (1991). Modificación de conducta en el aula e integración escolar. Madrid: UNED.
Casado, R. y Lezcano, B. (2012) Educación en la escuela inclusiva. Formación del profesorado y perspectivas de futuro. Buenos Aires: Editorial LUMEN.
Casano, M.A. y Cabra de Luna, M.A. (coords.) (2009). Educación y personas con discapacidad: Presente y futuro. Madrid: ONCE
Fernández-Batanero, J.M. (coord.) (2015). Atención a la diversidad en el aula de Educación Infantil. Madrid: Paraninfo.
García de Vinuesa, F., González Pardo, H. y Pérez Álvarez, M. (2014). Volviendo a la normalidad. La invención del TDAH y del trastorno bipolar infantil. Madrid: Alianza Editorial.
Gento, S. (coord.) (2010). Diseño y ejecución de planes, proyectos y adaptaciones curriculares para el tratamiento educativo de la diversidad. Madrid: UNED.
Gómez-Montes, JM; Royo-García, P. y Serrano-Grcía, C. (2012). Fundamentos psicopedagógicos de la atención a la diversidad. Madrid: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros.
López, D. y Polo, M.T. (2014). Trastornos del desarrollo infantil. Madrid: Editorial Pirámide.
11.2. Bibliografia osagarria: Psikopatologia
González Pardo, H., y Pérez Álvarez, M. (2007). La invención de los trastornos mentales. ¿Escuchando al fármaco o al paciente?. Madrid: Alianza Editorial.
Hartman, T. (2003). The Edison gene. ADHD and the gift of the hunter child. Rochester, VE: Park Street Press.
Hinshaw, S. P. ¿heffler, R. M. (2014). The ADHD explosion: Myths, medications, money, and today's push for performance. New York: Oxford UniversityPress.
Rodríguez Sacristán, J. (ed.) (2002). Psicopatología infantil básica. Teoría y casos clínicos. Madrid: Pirámide.
11.3. Bibliografi osagarria: Jokabide aldaketa
Bermúdez, M.P. y Bermúdez-Sanchez, A.M. (2006). Manual de psicología clínica infantil.Técnicas de evaluación y tratamiento. Madrid. Biblioteca nueva.
Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2002). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente. Madrid. Pirámide.
Fernández Cabezas, Burgos García, A., Alba Corredor, G., Justicia Arráez, A. (2014). Optimización del desarrollo y prevención de riesgos en el aula de educación infantil. Madrid. Pirámide.
Labrador, F. (1995). Manual de técnicas de modificación y terapia de conducta. Madrid Pirámide.
Martin, G. y Pear, G. (2007). Modificación de conducta. Qué es y cómo aplicarla. Madrid. Pearson.
11.4. Bibliografi osagarria: Arazo ebazpenan zentraturiko esku hartzea eskolan
Beyebach, M. (2006). 24 ideas para una psicoterapia breve. Barcelona: Herder
Beyebach, M. & Herrero de Vega, M. (2013). Más papás y menos pastillas. La terapia familiar colaborativa y basada en fortalezas en la intervención con niños y sus familias. SistemasFamiliares
Durrant, M. (1995). Creative strategies for school problems. Solutions for psychologists and teachers. New York: Norton.
Kelly, M.S., Kim, J.S., y Franklin, C. (2008). Solution-focused brief therapy in schools. A 360-degree view of research and practice. New York: Oxford University Press.
Rhodes, J. y Ajmal, Y. (1995). Solution focused thinking in schools. Behaviour, reading and organization. London: Brief Therapy Press.
Siegel, D.J., y Bryson, T.P. (2013). El cerebro del niño. 12 estrategias revolucionarias para cultivar la mente en desarrollo de tu hijo. Barcelona: Alba.
11.5. Bibliografi osagarria: Arazo zehatzak
Acosta Rodríguez, V.M. y Moreno Santana, A.M. (1999). Dificultades del lenguaje en ambientes educativos. Del retraso al trastorno específico del lenguaje. Barcelona. Masson.
Alonso Peña, J.R. (2004). Autismo y síndrome de Asperger. Guía para familiares, amigos y profesionales. Salamanca. Amarú ediciones.
Artigas-Pallarés, J. (2003). Perfiles cognitivos de la inteligencia límite. Fronteras del retraso mental. Revista de neurología, 36 (suppl 1): S161-S167.
Attwood, T. (2009). Guía del síndrome de Asperger. Barcelona. Paidos.
Bautista, I. (2010). Actuación ante las dificultades en la alimentación infantil. Investigación Educativa, 42, 4-18.
Beyebach, M. y Herrero de Vega, M. (2013). Cómo criar hijos tiranos. Manual de anti-ayuda para padres de niños y adolescentes. Barcelona: Herder.
Buela-Casal, G., Carretero-Dios, H. y de los Santos-Roig, M. (2002). El niño impulsivo. Estrategias de evaluación, tratamiento y prevención. Madrid. Pirámide.
Dueñas, M.L. (2011). Diagnóstico pedagógico. Madrid: Uned.
Del Río, M.J. (1997). Lenguaje y comunicación en personas con necesidades especiales. Barcelona. Martínez Roca.
Estivill, E. (2012). ¡A dormir! El método Estivill para enseñar a dormir a los niños. Barcelona: Debolsillo.
Fernández Cabezas, M., Burgos García, A., Alba Corredor, G., Justicia Arráez, A. (2014). Optimización del desarrollo y prevención de riesgos en el aula de Educación Infantil. Madrid: Pirámide
Frith, U. (1989). Autismo. Madrid. Alianza Editorial.
Gallego, J.L. y Rodríguez, A. (2012). Bases teóricas y de investigación en educación especial. Madrid: Pirámide.
Gento, S., Gallego, D. y Carreto, M.A. (2010). Materiales convencionales y tecnológicos para el tratamiento educativo de la diversidad. Madrid: UNED
González, C.(2010). Mi niño no me come: consejos para prevenir y resolver el problema. Barcelona: Temas de hoy.
Jové, R. (2010). Dormir sin lágrimas. Dejarle llorar no es la solución. Madrid: Esfera de los Libros.
Martín, E. y Mauri, T. (coords.) (2011). Orientación educativa. Atención a la diversidad y escuela inclusiva. Barcelona: Graó.
Martínez, A.; Perinat, L. (2006). Grafopsicología. Tu escritura eres tú.Manual de autoaprendizaje. Volumen I y II. Edit. Gomylex.
Méndez, L., Moreno, R. y Ripa, C. (2004). Adaptaciones curriculares en educación infantil. España: Narcea.
Ministerio de Sanidad y Consumo (2008). Guía de comedores escolares. Programa Perseo.
Nafarroako Gobernua. Hezkuntza eta Kultura Departamentua. Behaketaeta Ebaluazioa. Lehen Hezkuntza. Iruñea.
Rivas Torres, R.M. y Fernández Fernández, P. (1994) Dislexia, disortografía, disgrafía. Madrid. Pirámide
Rosa Alcázar, A.I. (2010). El trastorno obsesivo-compulsivo en niños y adolescentes: tratamiento psicológico. Madrid: Pirámide.
Rodríguez Morejón, A. (2003). La tartamudez. Naturaleza y tratamiento. Barcelona: Herder.
Serrano Pintado, I. (2006). Agresividad infantil. Madrid. Pirámide.
Trebol, F. (2010). Hezkuntza Bereziaren oinarri psikologikoak.Aniztasunaren trataera. Bilbo: UEU.
Xandró, M. (1979). Grafología Superior. Editorial Herder.
Young, S. (2009). Solution-focused schools. Anti-bullying and beyond. London: BriefTherapyPractice.

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