Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022 
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 302732 Irakasgaia: KOMUNIKAZIOKO SISTEMA ALTERNATIBOAK (KSA)
Kredituak: 3 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Giza eta Hezkuntza Zientziak
Irakasleak:
MONZON GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER (Resp)   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Aukerakoa/ Aipameneko irakasgaia Entzumena eta Hizkuntzan.

Gora

Deskripzioa/Edukiak

Definición, clasificación y diferenciación. Sistemas alternativos usuales en estudiantes con discapacidad auditiva: sistema bimodal y lenguaje de signos. Sistemas alternativos para estudiantes con trastorno del espectro autista. Sistemas alternativos para estudiantes con discapacidad motórica. TIC y discapacidad auditiva. Pautas para el tratamiento pertinente de los SAC por parte del docente en aula y adaptaciones curriculares según necesidades de los estudiantes. Análisis de casos.

Gora

Ikasketaren emaitzak

Ikasleak irakasgaian hartu behar dituen gaitasunak zehaztea da Ikasketaren emaitza. Hiru maila ezartzen dira:

 

- Ezin hobea: gaitasunen  %  100 hartzea, eta maisutasuna gaitasunen % 75etan gutxienez ere.

- Erdi mailakoa: irakasgaiaren bidez lortu nahi diren gaitasun gehienak hartzea, eta maisutasuna  tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaietan.

- Eskasa: tituluaren gaitasun espezifikoei dagozkien gaiak behar adina ez hartzea.

 

Ikasle batek GAI kalifikazioa lortzen du ikaskuntza maila ezin hobea edo erdi mailakoa baldin bada.

 

Ikasketa emaitza hauek hurrengo eran gauzatzen dira irakasgai honetan:

 

1IE- Laguntzen paradigmaren ezaugarriak eta Haur Hezkuntza-ikasleei dagokionez gara ditzaketen funtzioak aipatzea.
2IE- Eskola barneko eta kanpoko laguntzako profesionalen esku-hartze modalitateak deskribatzea.
3IE-Pedagogia Terapeutikoko maisu/maistrak egin behar dituen funtzio eta zereginak ezartzea, ACNEAE edo ACNEE duten ikasleen egoera zehatzei dagokienez.

4IE- Ikastetxe arruntetako eta heziketa bereziko ikastetxeetako ikasleei, familiei eta profesionalei lagundu eta haiekin kolaboratzeko proposamenak diseinatzea.

5IE- Laguntza-prozesuak eta heziketa-testuinguruak analizatzea, eskola eta gizarte inklusiboen printzipioen ikuspuntutik.
6IE- Haur Hezkuntza-etapako ACNEE  edo  ACNEAE duten  ikasleen laguntza beharrei eta heziketa-erantzunari buruzko ikerketa-proiektu bat lantzea.
7IE-  Ikerketen datuak eta ekarpenak beren testuinguruetan interpretatzea.

Gora

Metodologia

IRAKAS METODOLOGIAK

Kodea  Deskribapena
MD1 Ikasgai magistrala osoko klasean
MD2 Talde handian antolatutako elkarrekintza
MD3 Talde ertainean antolatutako elkarrekintza
MD5 Banakako elkarrekintza: norberaren ikaste prozesurako eginkizun eta jarraibideak 

 

Prestakuntza  Jarduerak

Kodea Deskribapena IZAERA PRESENTZIALA IZAERA EZ PRESENTZIALA
1PJ  Klase teorikoak (oinarrien azalpena, adibideak, aplikazio eta burutze kontrastatuak, eta garapenak) 30  
2PJ  Klase praktikoak, edota kanpoan egindako praktikak 15  
3PJ  Lanen burutzea, eta dagokionean, horien ahozko aurkezpena  15 20
4PJ  Ikaslearen ikaste autonomoa   50
5PJ  Tutoretzak  10  
6PJ  Ahozko edo idatzizko azterketak 10  
Orotara 80 70

 

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
RA1 RA2 RA3 Gelan edo, hala badagokio, ikastetxean parte hartzea. %10 %0  
RA4 RA5. RA7 Lan teorikoak: garatzekoak, sintesiak edo gogoeta kritikoak %20 %15  
RA4 RA5. RA6. RA7 Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, beharrezkoa bada, ebaluaketa %30 %15  
RA1 RA2 RA3 RA4 Idatzizko edo ahozko azterketak. Globalak edo partzialak. %40 %40  

 

 

(*) Ebaluazio jarraian, gainerako atalekin media egin ahal izateko, atal honetan beharrezko gutxienezko kalifikazioa 5,0 puntua izango da Hau baino kalifikazio txikiagoa izateak berreskurapen probetan aurkeztu behar izatea ekarriko du.

Gora

Gai-zerrenda

GAIAK:

  1. Abiaburuak:

a. Giza komunikazioaren teoria: axiomak

b. Komunikazioaren funtzioak.

c. KSAH: Definizioa, sailkapena eta bereizketa.

  1. Komunikazioaren sistema alternatiboak eta handigarriak:

a. KSAH motak, laguntza dutenak edo ez dutenak/sartzeko modua

b. Mitoak eta errealitateak

c. Nukleoko eta periferiako hiztegia bereiztea eta aukeratzea

d. Sistema aukeratzea: ebaluazioa

e. Lagundutako hizkuntza naturala/plangintza motorra

f. Komunikazio-kideak: tribua

g. KSAH ezartzeko oinarrizko printzipioak

  1. Komunikazioaren sistema alternatibo edo handigarri baten beharra duten ikasleak.
  2. Komunikazioaren sistema alternatiboak eta handigarriak ezartzeko proposamenak ebaluatzeko eta egiteko tresnak.
  3. Entzumen eta Hizkuntzako profesionalaren eginkizunak komunikazioaren sistema alternatibo eta handigarrien garapenean.
  4. KSAHak Ikasgelan: Irakasleak ikasgelan KSAHak behar bezala tratatzeko jarraibideak eta ikasleen beharren araberako curriculum-egokitzapenak.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA:

Basil, C. y Rosell, C. (2006). Recursos y sistemas alternativos/aumentativos de comunicación. En J. L. Gallego (ed.), Enciclopedia temática de logopedia (p. 441-465). Málaga: Aljibe.

Borràs, P. (1998).  Roser: proceso de integración en la escuela ordinaria para una alumna que utiliza sistemas aumentativos de comunicación. En C. Basil, E. Soro-Camats y C. Rosell. Sistemas de signos y ayudas técnicas para la comunicación aumentativa y la escritura (pp. 173-186). Barcelona: Masson.

Coronas, M. y Basil, C. (2017). Los alumnos con discapacidad motriz. En A. Marchesi, C. Coll y J. Palacios (eds.), Desarrollo psicológico y educación: respuestas educativas a las dificultades de aprendizaje y del desarrollo (p. 387-414). Madrid: Alianza Editorial.

Costa Cabanillas, M., & López Méndez, E. (1991). Manual para el educador social. Ministerio de Asuntos Sociales, Centro de Publicaciones. http://hdl.handle.net/11162/66805

Drager, K., Light, J. y McNaughton, D. (2010). Effects of AAC interventions on communica- tion and language for young children with complex communication needs. Journal of Pedia- tric Rehabilitation Medicine, 3(4), 303-310.

Laborit, E. (1998). El grito de la Gaiviota. Seix Barral.

Loncke, F. (2014). Augmentative and alternative communication: Models and applications for edu- cators, speech-language pathologists, psychologists, caregivers, and users. San Diego, CA: Plural Publishing.

Marín, A. (2019). Sistemas Alternativos y Aumentativos de Comunicación. PublicacionesDidácticas.com, 104, 235-240. https://core.ac.uk/download/pdf/235850452.pdf

Millar, D. C., Light, J. C. y Schlosser, R. W. (2006). The impact of augmentative and alternative communication intervention on the speech production of individuals with developmental disabilities: A research review. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 49, 248-264.

Miranda Calderón, L. A. (2011). Lenguaje: Algo más que un mecanismo para la comunicación. Revista electrónica educare, 15(1), 161-170.

Montero, P. (2003). Sistemas alternativos y aumentativos de comunicación (SAAC) y accesibilidad: Bases teóricas de los SAAC. Puertas a la lectura, (4), 129-136.

Romski, M. y Sevcik, R. A. (2005). Augmentative communication and early intervention: Myths and realities. Infants & Young Children, 18(3), 174-185.

Sacks, O. (2000). Veo una voz. Anaya & Mario Muchnik.

Tetzchner, S. von y Martinsen, H. (1992). Introducción a la enseñanza de signos y al uso de ayudas técnicas para la comunicación. Madrid: Antonio Machado Libros.

Watzlawick, P., Helminck, J., & Jackson, D. (1986). Teoría de la comunicación humana. Herder.

 

Gora

Hizkuntzak

Gaztelania eta euskara.

Gora