Nafarroako Unibertsitate Publikoa



Castellano | Ikasturtea: 2023/2024 | Beste urte batzuk:  2022/2023  |  2021/2022  |  2020/2021  |  2019/2020 
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Kodea: 301906 Irakasgaia: ZIENTZIA ESPERIMENTALEN ETA GIZARTE ZIENTZIEN DIDAKTIKA
Kredituak: 6 Mota: Aukerakoa Ikasmaila: Iraupena: 1º S
Saila: Zientziak
Irakasleak:
URIZ DORAY, IRANTZU (Resp)   [Tutoretzak ] GAMARRA RUIZ DE LARRAMENDI, ENEKO   [Tutoretzak ]

Partes de este texto:

 

Modulua/Gaia

Esta asignatura se cursa de forma transversal con la asignaturas "301707 Exploración del entorno natural y social¿ de 7º semestre del Grado. Se puede consultar la guía en:
http://www.unavarra.es/fac-humanasysociales/estudios/grado/grado-de-maestro-en-educacion-infantil/lista-asignaturas?submenu=yes

Gora

Ebaluazioa

 

Ikaskuntzaren
emaitza
Ebaluazio
jarduera
Pisua (%) Errekupera
daitekeen edo ez
Eskatzen den
nota minimoa
IE5 IE6 SE1 Klasera joatea eta parte hartzea 10 Ez, % 0  
IE1 IE2 IE3 IE4 IE5 SE2 Sintesi lanak 20 Ez, % 0  
IE1 IE2 IE3 IE4 IE5 SE3 Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta ebaluazioa 30 Bai, % 100 5
IE1 IE5 IE6 SE4 Ahozko edo idatzizko frogak, partzial edo orokorrak 40 Bai, % 100 5

 

Gora

Gai-zerrenda

Ikasgai-zerrenda,  inguruaren ikerketa didaktikari dagozkion alderdi epistemologikoa eta kurrikularra kontuan hartuz egituratuta dago. I. Blokea, ikasleak esanguratsuki ikastea eta ezagutza eraikitzea ahalbidetuko duten oinarri teoriak ezartzeko diseinatuta dago, baita zeregin hauek arrakastarekin bete ahal izateko  tresna egokiz hornitzeko. II. Blokean, I. Blokean eskuratutako ezaguera guztiak aplikatzen dira, natur ingurunea gaiari buruzko proposamen didaktiko bat sortuz, zeinak ikasleek lortutako ezaguerak nabarmentzea bilatuko duen, ereduaren aurkezpen publiko baten bitartez. 

I BLOKEA: Ingurunearen ikerketarako oinarri teorikoak

  1. Paisaia, ikuspegi natural eta sozialaren elementu integratzailea bezala
  2. Aldaketa, bai espazioan eta baita denboran
  3. Elementu abiotikoak: ura, airea, klima
  4. Elementu biotikoak: izaki bizidunak, gizakia

II BLOKEA: Proposamenak ikasgelan

  1. Ingurune sozial eta naturalaren arakatze bidezko ikaskuntza haur hezkuntzan.
  2. Ingurune gertuaren ikasketarako proiektu didaktiko baten lanketa.

Gora

Bibliografia

Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.


OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA

  • Vega, S. (2006). Ciencia 0-3: laboratorios de ciencias en la escuela infantil (2006). Barcelona: Graó.
  • Asia Citro (2017). UME JAKINGURATSUEN ESPERIMENTU-LIBURUA: 4-8 urtekoentzako sormenezko 100 ariketa praktiko baino gehiago. Elhuyar.
  • Ingrid Chalufour and Karen Worth (2003). Discovering nature with young children. St. Paul, MN.: Redleaf Press.
  • Ingrid Chalufour and Karen Worth (2004) Building structures with young children. Editorial:St. Paul (Minn.): Redleaf Press.
  • Ingrid Chalufour and Karen Worth (2005) Exploring water with young children. St. Paul, MN.: Redleaf Press.
  • Golombek D,  Rosenvasser E, Gellon G, Furman M. (2005) La ciencia en el aula: Lo que nos dice la ciencia sobre cómo enseñarla. Paidós.
  • Rivero Gracia, M. P. (2011). Didáctica de las Ciencias Sociales para Educación Infantil. Zaragoza: Mira Editores.
  • Tonda Monllor, G. M. (2001). La didáctica de las Ciencias Sociales en la formación del profesorado de Educación Infantil. Alicante: Universidad de Alicante.
  • ARANDA, A. M. (2003). Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en educación infantil. Madrid: Síntesis.
  • CUENCA, J. M. (2006). La enseñanza del Medio en Educación Infantil. Huelva: Universidad de Huelva.
  • HANNOUN, H. (1977). El niño conquista el medio: las actividades exploratorias en la escuela primaria. Buenos Aires: Kapelusz.

 

BIBLIOGRAFIA GEHIGARRIA

  • STEM. LA ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS EN LA ACTUALIDAD. Napal y Zudaire. 2019. ISBN: 978-84-16898-91-6 Dextra
  • Aula de Infantil, nº 33 (2006). La alfabetización científica en la infancia. Barcelona: Graó.
  • González, F.(2008, 2ª Edición). El mapa conceptual y el Diagrama UVE. Recursos para la Enseñanza Superior en el siglo XXI. Madrid: NARCEA.
  • Freire, H. (2011). Educar en verde: ideas para acercar a niños y niñas a la naturaleza. Barcelon: Graó
  • Albet, A. y Benejam, P. (2000). Una geografía Humana renovada: lugares y regiones en un mundo global. Barcelona: Vicens Vives, pp. 98-110.
  • Trepat, C. A., y Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la didáctica de las ciencias sociales. Barcelona: Graó.
  • Trepat, C. A. (1995). Procedimientos en historia. Un punto de vista teórico. Barcelona: Graó.

AGIRI OFIZIALAK

DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. (BON 25/04/2007).

23/2007 Foru Dekretua, martxoaren 19koa, Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzetarako curriculuma ezartzen duena (NAO 2017/04/25)

IKERKUNTZA ALDIZKARIAK

Aula de Innovación Educativa. Ed. Grao. Barcelona. https://www.grao.com/es/aula-de-innovacion-educativa

Aula de infantil. Ed. Grao. Barcelona. https://www.grao.com/es/aula-infantil 

Journal of Research in Childhood Education. Ed. Taylor and Francis. https://www.tandfonline.com/toc/ujrc20/current

 

Gora