Kodea: 175703 | Irakasgaia: INDUSTRIA ANTOLAKETA ETA LEHIA ESTRATEGIKOA | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 4 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Enpresen Kudeaketa | |||||
Irakasleak: | |||||
AROCENA GARRO, PABLO (Resp) [Tutoretzak ] | GOÑI DUCAY, DANIEL [Tutoretzak ] |
Irakasgai honek ematen dituen kontzeptuei eta azterketarako tresnei esker, ikasleak ondorengo hauek ulertu ahalko ditu:
(i) merkatuaren egituraren, enpresa-estrategien eta enpresaren emaitzen arteko erlazioa,
(ii) lehiaren oinarri ekonomikoak eta portaera estrategikoa,
(iii) enpresaren muga zutikakoak eta horizontalak erabakitzea,
(iv) industria politika, erregulazio eta lehiaren defentsarako auziak, enpresa lanean ari den ingurunea eta estrategiak baldintzatzen dituztenak.
1. GO - Azterketa eta sintesi ahalmena.
6. GO - Hainbat iturritako informazioa aztertzeko eta bilatzeko trebetasuna.
7. GO - Arazoak ebazteko ahalmena.
14. GO - Ahalmen kritikoa eta autokritikoa.
17. GO - Nork bere kasa ikasteko gaitasuna
1. GE - Erakunde ekonomikoak ekonomiaren funtzionamenduari buruzko irudikapen teoriko edo formalen emaitza eta aplikazio bezala ulertzea.
3. GE - Datuetatik enpresarako garrantzitsua den eta profesionalak ez direnek ezin ezagutu dezaketen informazioa ondorioztatzea.
4. GE - Enpresaren kudeaketako arazoen azterketari tresna teknikoen maneiuan oinarritutako irizpide profesionalak aplikatzea.
5. GE - Aholkularitza txostenak jaulkitzea enpresa eta merkatuen egoera zehatzei buruz.
9. E Oinarri ekonomikoek (baliabideen urritasuna eta izendapena, prezioen sistema, kontsumoaren eta ekoizpenaren teoria, lehiakortasun oreka, merkatu ez-lehiakorrak, eraginkortasun ekonomikoa eta ongizatearen teoria) lehia, merkatu-boterea eta portaera estrategikoa aztertzeko dituzten inplikazioak ulertzea eta aztertzea.
10. E Merkatuaren egituraren, estrategien formulazioaren eta enpresaren antolaketaren arteko erlazioa ulertzea eta aztertzea.
11. Enpresa-estrategiaren oinarriak ulertzea
Metodologia - Jarduera | Aurrez aurreko orduak | Bertaratzea eskatzen ez duten orduak |
1. J Azalpen/parte-hartze eskolak | 41 | |
2. J Praktikak | 15 | 15 |
3. J Eztabaidak, elkarganatzeak, taldeen tutoretza | ||
4. J Lana egitea | 15 | |
5. J Materialen irakurketak | 10 | |
6. J Banakako ikasketa | 50 | |
7. J Azterketak, ebaluazio-probak | 04 | |
8. J Tutoretza indibidualak | ||
Guztira | 60 | 90 |
Alderdia | Irizpideak | Ebaluaziorako tresna | Pisua (%) |
Azken azterketa (Berreskuragarria probarekin). | 60 | ||
Ariketak, kasu praktikoak, test motako probak (Berreskuragarria probarekin) | 40 |
01. Enpresak, merkatuak eta lehia.
02. Merkatu egitura, lehia eta merkatu-boterea.
03. Prezioak finkatzea merkatu-boterea duten enpresentzat.
04. Enpresaren limiteak.
05. Produktoaren diferentziazioa eta publizitatea.
06. Enpresen portaera estrategikoa eta oligopolioa.
07. Konpromiso estrategikoa eta sinesgarritasuna.
08. Sartzeari jarritako oztopoak.
09. Estatuaren esku-hartzea merkatuetan: erregulazio politikak eta lehia aldeztera zuzendutakoak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
-Irakasleak prestatutako materiala
-Tarziján, J. y Paredes, R. (2013) Organización industrial para la estrategia empresarial. 3ª edición. Prentice Hall Pearson Education, México.
-Cabral, L. (1997) Economía Industrial. Madrid: McGraw Hill.
-Callejón, M. (coordinadora) (2001) Economía Industrial. Madrid: Civitas.
-Pepall, L., Richards, D. y Norman, G. (2006) Organización Industrial: Teoría y Práctica contemporáneas. 3ª edición. Thomson