Kodea: 171304 | Irakasgaia: MIKROEKONOMIA II | ||||
Kredituak: 6 | Mota: Nahitaezkoa | Ikasmaila: 2 | Iraupena: 1º S | ||
Saila: Ekonomia | |||||
Irakasleak: | |||||
PUERTOLAS SAGARDOY, JAVIER (Resp) [Tutoretzak ] | ARLEGI PEREZ, RICARDO [Tutoretzak ] |
Kontsumitzailearen arazoa (lehentasunak, baliagarritasuna eta eskari indibiduala). Oreka orokorraren eredua. Efizientzia eta Ongizatearen Ekonomiaren Oinarrizko Teoremak. Merkatuaren akatsak: kanpo-eraginak, ondasun publikoak eta informazio arazoak.
CB1: Ikasleek probatu behar dute ikasketa arloan ezagutza nahikoa dutela. Ezagutza hau, nahiz eta bigarren hezkuntzan landu izana, unibertsitate mailan oinarritu behar da goi-mailako testuliburuetan, eta batzuetan ikasketa arloko abangoardiako ezagutzan.
CB2: Ikasleek gai izan behar dute beraien ezagutzak aplikatzeko lan eremuan era profesional batean. Aldi berean bereganatu behar dute ohiko gaitasunak argudioak egiterakoan eta defendatzerakoan, baita problemei irtenbideak bilatzerakoan, beti ere beraien ikasketa eremuan.
CG01: Analisirako eta sintesirako gaitasuna.
CG02: Antolamendurako eta planifikaziorako gaitasuna.
CG03: Ahozko eta idatzizko komunikazioa ama hizkuntzan.
CG05: Informatikako ezagutzak ikasketa eremuan
CG07: Problemei irtenbideak aurkitzeko gaitasuna.
CG08: Erabakiak hartzeko gaitasuna.
CG09: Talde-lana burutzeko gaitasuna.
CG18: Egoera berriei doitzeko gaitasuna.
CE01: Instituzio ekonomikoak ulertzea ekonomiaren funtzionamendua ulertzeko erabiltzen diren tresna teorikoak edota formalen bidez.
CE04: Irizpide profesionalak erabiltzea analisi ekonomikorako, batez ere tresna teknikoen erabileran oinarritzen direnak.
CE07: Baliabideen esleipen egokia lortzeko kontribuzioa egiteko gaitasuna, bai eremu pribatuan baita publikoan ere.
CE09: Errealitate ekonomikoaren edozein aspektua deskribatzerakoan, arrazionaltasunez analisiak egiteko gaitasuna.
R01. Baliabideen urritasuna definitzea eta Ekonomiaren baliabideen esleipenaren eredu garrantzitsuenak deskribatzea.
R02. Prezioak definitzea eta interpretatzea merkatu-ekonomia batean.
R03. Kontsumoaren Teoriaren oinarriak erabiltzea ondasun edo zerbitzu jakin baten merkatuaren eskaria adierazteko eta interpretatzeko.
R05. Definitzea, lortzea eta interpretatzea merkatu lehiakor baten oreka.
R08. Efizientzia eta optimotasuna ekonomian definitzea. Kontzeptu horiek merkatu egitura ezberdinetan aplikatzea.
R09. Ongizatearen ekonomiaren emaitza nagusiak ezagutzea eta benetako ekonomien adibideak baloratzeko erabiltzea.
Saio teorikoetan irakasleak edukiak aurkeztu eta azalduko ditu. Batzuetan aurrez egiteko lana proposatuko zaie ikasleei edukiak era interaktiboagoan landu ahal izateko. Halaber, saio teorikoetan ariketak proposatuko eta ebatziko dira. Irakasleak ariketa horietako batzuk bilduko ditu ebaluazio jarraituan kontuan izateko.
Saio praktikoak ikasgela informatikoetan burutuko dira. Bertan teoriaren aplikazioak landuko dira ariketa praktikoen bitartez, bai-eta jarduera interaktibo batzuk ere erabiliz (Mathematica software batez ere).
ECTS LAN-ZAMAREN EGOKIPENA
JARDUERA/ORDUAK
PRESENTZIAZKOAK 60
EZ PRESENTZIALAK 90
Ikasketaren emaitza | Ebaluazio sistema | Pisua (%) | Errekuperagarritasuna |
R01, R02,R03, R05, R08, R09 | Azkeneko azterketa | 70 | Bai |
R01, R02,R03, R05, R08, R09 | Lan praktikoak: banakako zein taldeko lanak egin eta ikasleen aurrean aurkeztu | 15 | Bai |
R01, R02,R03, R05, R08, R09 | Ebaluaketa jarraituko froga partzialak, ordenagailu gelan | 15 | Bai |
- Kontsumitzailearen arazoa.
- Aurrekontu murriztapena ete lehentasunak.
- Baliagarritasunaren maximizazioa. Eskari indibidualaren funtzioak.
- Estatika konparatiboa eta ondasun motak.
- Errenta eta Ordezte-eraginak.
- Kontsumitzailearen soberakina.
- Lanaren eskaintza.
- Merkatuaren eskaria. Elkarren menpekoak diren merkatuak.
- Oreka orokorra elkartrukearekin.
- Oreka orokorra ekoizpenarekin.
- Merkatu akatsak: Kanpo-eraginak eta ondasun publikoak.
Sar zaitez irakasleak liburutegiari eskatu dion bibliografian.
Kurtsoaren irakaskuntzarako erabiliko den oinarrizko bibliografia:
Baliagarriak izan daitezkeen beste testu-liburuak
- W. Nicholson "Teoría Microeconómica" Thomson
- Pindyck eta Rubinfeld, "Microeconomía" (7ª edición) Prentice Hall
- Besanko, D. Y Braeutigam, R. "Microeconomics" (4ª edición, en inglés) Wiley ed.